جزییات خبر

با تولید روزانه 360 تن محصول گوگرد؛

اولین محموله گوگرد تولیدی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی بارگیری شد

اولین محموله گوگرد تولیدی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی بارگیری شد
(دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۲۰

رئیس بهره‌برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از بارگیری اولین محموله از محصول تولیدی گوگرد مرغوب و دانه بندی شده در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، کامبیز صفتی، با اعلام این خبر گفت: با تلاش شبانه روزی کارکنان پالایشگاه هشتم با انجام عملیات راه اندازی و در سرویس قرار گرفتن ایمن ردیف اول واحد تصفیه و بازیافت گوگرد که موجب دستیابی به شاخص های فرایندی از جمله کاهش فلرینگ گازهای اسیدی و کاهش آلایندگی زیست محیطی گردید، راه اندازی اولین ردیف واحد گرانول سازی نیز با موفقیت در مسیر تولید قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: با راه اندازی این واحد، اولین محموله از گوگرد تولیدی پالایشگاه هشتم( فازهای 20 و 21) با تایید فنی صورت گرفته توسط اداره محترم نظارت بر تولید در چهارم بهمن ماه سال جاری بارگیری و به انبار روباز جهت صادرات ارسال گردید.

صفتی با اشاره به نامگذاری سال‌جاری توسط مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال و لزوم استفاده از ظرفیت های سازندگان داخلی، اظهار داشت: به‌منظور استفاده و بهره گیری از دانش و امکانات منابع داخلی، هماهنگی‌های متعددی با سازندگان داخلی جهت راه‌اندازی این واحد با ظرفیت اسمی تولید 360 تن گوگرد در روز انجام گرفته است.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به استراتژی‌ها و برنامه‌های کلان مجتمع و چشم اندار افق 1404"سر آمد در عملیات ، رقابت پذیری در تراز جهانی " و به ‌منظور حصول به آن و رعایت الزامات ایمنی و زیست‌محیطی افزود: مطابق برنامه‌ریزی انجام شده، راه‌اندازی ردیف دوم واحد تولید و بازیافت گوگرد و گرانول‌سازی نیز در آینده نزدیک عملیاتی شده که این مهم نقش مؤثری در نیل به اهداف استراتژیک مجتمع و ایجاد شرایط بهینه زیست‌محیطی در منطقه خواهد داشت.

صفتی یادآور شد: حفاظت از محیط زیست پیرامونی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و همچنین صیانت از تجهیزات پالایشگاهی، همواره از دغدغه‌های مدیریت و کارکنان این پالایشگاه بوده است.

وی در پایان از حمایت های مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی و تمامی واحدهای عملیاتی که موجب راه اندازی واحد بازیافت گوگرد و گرانول سازی در کوتاهترین زمان ممکن گردید تشکر و قدردانی نمود.
1
(دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۲۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید