جزییات خبر

در راستای رعایت اصول مدیریت پسماند؛

عملیات باز گرداندن مواد هیدروکربنی حاصل از بازیافت پسماند لجن هیدروکربنی در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی

عملیات باز گرداندن مواد هیدروکربنی حاصل از بازیافت پسماند لجن هیدروکربنی در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۴:۳۸

عملیات باز گرداندن مواد هیدروکربنی حاصل از بازیافت پسماند لجن هیدروکربنی به چرخه تولید و فرآوری مواد هیدروکربنی، با تلاش کارکنان پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت صورت پذیرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ معصومه خدری، مسئول محیط زیست پالایشگاه پنجم با اعلام این خبر گفت: در راستای رعایت اصول مدیریت پسماند، محیط زیست پالایشگاه پنجم در زمینه بازیافت پسماند لجن هیدروکربنی نسبت به آنالیز نمونه، شناسایی شرکت های فعال، اخذ مجوزهای اداره کل حفاظت محیط زیست استان و گمرک منطقه سپس ارسال 1000 تن لجن هیدروکربنی به سایت بازیافت، اقدام نموده است.

وی گفت:یکی از دغدغه های محیط زیستی پالایشگاههای مجتمع، مدیریت اصولی پسماندهای لجن هیدروکربنی می باشد که در ردیف پسماند های ویژه قرار دارند و قبل از امحا بایستی به بازافت آنها اندیشید.

خدری یادآور شد: فرآیند مدیریت لجن های هیدروکربنی تاکنون (تثبیت با آهک ) مغایر الزامات زیست محیطی بوده لذا جایگزینی راهکاری سازگار با محیط زیست ضروریست. یکی از راهکارهای اصولی که پیش از سوزاندن بایستی مورد توجه قرار گیرد، استحصال مواد قابل بازیافت پسماند، توسط تکنولوژی های موجود می باشد.

این مقام مسئول گفت: در ادامه عنوان داشت: فرایند بازیافت بدین صورت انجام می گیرد که ضایعات و پسماندهای لجن هیدروکربنی پس از تخلیه از مخازن، جمع آوری شده و مطابق الزامات حمل و نقل سازمان حفاظت محیط زیست به سایت بازیافت دارای مجوزهای سازمان مربوطه حمل می گردد، پس از انجام مراحل بازیافت که شامل جداسازی آب و برش های مواد هیدروکربنی می باشد ته ماند حاصل نیز جداسازی می گردد.

این مقام مسئول یادآور شد: آب به دست آمده از فرایند آبگیری قابلیت استفاده در صنعت و کشاورزی را دارد و مواد هیدروکربنی حاصل نیز مجددا پس از افزایش افزودنی های مورد نیاز به چرخه تولید و فرآوری مواد هیدروکربنی باز می گردد همچنین ضایعات جامد باقیمانده که درصد بسیار کمی از پسماند را تشکیل میدهد در تولید قیر و ایزوگام مورد استفاده قرار می گیرد.

مسئول محیط زیست پالایشگاه پنجم ادامه داد: در این فرآیند حجم پسماندها تقریبا به صفر میل نموده و آثار مثبت زیست محیطی و اقتصادی موثری به همراه دارد.

خدری در پایان از حمایت های مدیر محترم پالایشگاه پنجم و سایر همکارانی که در راستای تحقق اهداف محیط زیستی همکاری داشته اند، قدردانی نمود.




مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶) ۱۴:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید