جزییات خبر

با انجام اقدامات اصلاحی؛

تولید اتان در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی افزایش یافت

تولید اتان در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی افزایش یافت
(شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۰۸

با پایان عملیات تعمیرات اساسی بر روی خط دریافت گاز فاز 16 پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی و بهینه سازی های فرایندی انجام شده، میزان اتان تولیدی در این پالایشگاه افزایش یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، شهاب چهارلنگ، سرپرست بهره برداری پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با شروع دریافت خوراک فاز 16 از سکوهای دریایی و همچنین انجام اقدامات اصلاحی برای رفع مشکلات توربواکسپندر ردیف دوم گازی به همراه بهینه سازی برج های متان زدا و سایر پارامترهای فرآیندی ، میزان اتان تولیدی این پالایشگاه به میزان 66 درصد افزایش یافت.

سرپرست بهره برداری پالایشگاه ششم با اشاره به گام نخست در مسیر افزایش تولید اتان در پالایشگاه ششم تصریح کرد: با برنامه ریزی دقیق و منظم عملیات رفع مشکلات توربو اکسپندر ردیف دوم گازی، نخستین گام در جهت راه اندازی و دریافت خوراک از خط دریایی فاز 16 می باشد.

وی ادامه داد: با انجام این مهم، تولید این محصول استراتژیک در مجتمع گاز پارس جنوبی با 624 تن افزایش، به هزار و 920 تن در روز رسید که این مقدار نسبت به تولید اولیه، 48 درصد افزایش رانشان می دهد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اقدامات صورت گرفته جهت بهینه سازی برج های متان زدای ردیف های گازی، اتان تولیدی این پالایشگاه با 18 درصد افزایش به دو هزار و 160 تن در روز رسید.

این مقام مسئول عنوان کرد: مطابق برنامه پالایشگاه برای تولید این محصول امیدواریم با بهینه سازی و ارتقای سطح عملکرد توربو اکسپندرها با همکاری شرکت های داخلی، میزان تولید اتان در این پالایشگاه تا مرز دو هزار و 640 تن در روز افزایش یابد.

سرپرست بهره برداری پالایشگاه ششم اظهار کرد: امیدواریم با افزایش تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی، بخشی عمده خوراک پتروشیمی های مسقر در منطقه تامین خواهد شد.

گفتنی است؛ اتان تولیدی به عنوان یک محصول استراتژیک و با ارزش افزوده بالا، خوراک پتروشیمی های مستقر در منطقه می باشد.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶) ۱۴:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید