جزییات خبر

سال آینده با فرآورش 82 درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی؛

درآمد روزانه کشور به 272 میلیون دلار خواهد رسید

درآمد روزانه کشور به 272 میلیون دلار خواهد رسید
(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۵۲

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: سال آینده با فرآورش 82 درصد گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی ،درآمد روزانه کشور به 272 میلیون دلار خواهد رسید

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مسعود حسنی مدیر عامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در مراسم معارفه مدیر سایت 2 و مدیر فاز 19 گفت: با این میزان فرآوری، درآمد کشور به 272 میلیون دلار در روز خواهد رسید و در سایه ی دستاورد بسیار مهم، ارزش یک سال محصولات پارس جنوبی معادل 99 میلیارد دلار خواهد رسید.

وی افزود: مخزن مشترک پارس جنوبی دو برابر مخزن دوم روسیه است و این مهم یک ثروت عظیم و استثنایی برای کشورمان محسوب می گردد.

حسنی در ادامه خاطرنشان کرد: برای استفاده بهینه از این مخزن مشترک باید یک چشم انداز و استراتژی بسیار مهم طراحی و تنظیم نموده و طبق برنامه گام برداریم.

این مقام مسئول افزود: اکنون مجتمع گاز پارس جنوبی در افق پیش رو باید با شرکت های بزرگ دنیا مثل شل، ِانی و بی پی رقابت نماید و این مجتمع عظیم با سهم تولید بیش از 70 درصد نقش بسیار مهمی در صنعت نفت و گاز کشور دارد.

حسنی گفت: تولیدات پارس جنوبی معادل 2 میلیون و 243 هزار بشکه نفت خام است که بعد از پایان طرح توسعه در پالایشگاه های پارس جنوبی به 5 میلیون بشکه معادل نفت خام می رسد که این رقم دو برابر نفت شرکت بی پی خواهد بود.

وی در ادامه به افزایش تولیدات مجتمع در سال 95 اشاره کرد و گفت: حجم تولیدات مجتمع در سال جاری نیز افزایش بسیار چشمگیری خواهد داشت.

وی گفت: در سال 95 میزان تولید اتان 42 درصد و تولید بوتان 5.5 درصد نسبت به سال پیش از آن افزایش داشته است.در سال گذشته، همچنین تولید گوگرد حدود 31 درصد، تولید میعانات گازی بیش از 14 درصد رشد داشته است.


به گفته حسنی، با توجه به بهره برداری از پالایشگاه های ششم تا دهم در سال های اخیر، مجتمع گاز پارس جنوبی برای کاهش میزان فلرینگ این پالایشگاه ها برنامه ریزی کرده و در 2 سال آینده میزان فلرینگ این پالایشگاه ها نیز به طور چشمگیری کاهش می یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: برای بهبود عملکرد شرکت با توجه به حجم کار و وسعت زیاد میدان پارس جنوبی باید تغییراتی اساسی در ساختار این شرکت مهم ایجاد نماییم.

حسنی افزود: ما نمی توانیم 13 پالایشگاه را همزمان اداره کنیم پس مجتمع به دو سایت اول و دوم تقسیم و مهندس سید محمد مهدی هاشمی را به عنوان مدیر سایت 2 منصوب می نمایم.

مدیرعامل پارس جنوبی گفت: فاز 19 پارس جنوبی یک فاز استثنایی و شاهکار بود چرا که در زمان تحریم ها شکل گرفت و 13 میلیارد مترمکعب در سال تولید می کند.

وی در پایان گفت: برای فاز 19 مهندس سهیل رفیعی به عنوان یک فرد متخصص در حوزه بهره برداری به عنوان مدیر این فاز انتصاب می کنم.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید