جزییات خبر

در آینده بسیار نزدیک؛

اولین واحد تولید ماده بودار کننده گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خواهد خورد

اولین واحد تولید ماده بودار کننده گاز کشور در مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خواهد خورد
(پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۹:۱۹

با راه اندازی اولین واحد تولید ماده بودار کننده گاز، کشورمان علاوه بر تولید و قطع وابستگی به واردات‌ به جمع صادر کنندگان این ماده بسیار مهم در جهان خواهد پیوست.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ با نزدیک شدن به مراحل پایانی عملیات ساخت واحد تولید ماده بودار کننده گاز، نشستی مشترک با حضور مجریان این طرح به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

در این نشست که نمایندگانی از پژوهش شرکت ملی گاز ایران پژوهشگاه نفت، شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران، شرکت ونیوس روسیه و مهندس حسنی، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی حضور داشتند، آخرین وضعیت از پیشرفت این پروژه مهم قبل از عملیات راه اندازی بررسی گردید.

با آغاز به کار این واحد بسیار مهم برای اولین بار در کشور، بهره برداری از این واحد به عهده متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی در پالایشگاه اول خواهد بود.

مهندس حسنی در این باره گفت: پروژه واحد تولید ماده بودار کننده گاز اکنون در مراحل پایانی عملیات ساخت در محل پالایشگاه اول در دست اجراست و با بهره برداری از آن، انحصار کشورهای فرانسه و روسیه در تولید این محصول پایان می یابد.

حسنی گفت: با بهره برداری از واحد تولید کننده این ماده در مجتمع عظیم گازی کشور، از واردات سالانه 600 تن ماده بودار کننده گاز از فرانسه جلوگیری خواهد شد.

وی ادامه داد: با تولید این محصول بسیار مهم برای اولین بار در کشور به طور کامل از واردات این ماده بی نیاز خواهیم شد.

حسنی در ادامه این نشست، گزارشی کامل از آخرین وضعیت فرآوری پایدار و مستمر گاز با آغاز فصل سرما و محصولات جانبی در مجتمع گاز پارس جنوبی ارائه نمود و طی گزارشی روند کاهش گازهای فلر در مجتمع از ابتدا تاکنون و برنامه های آتی برای قطع و توقف فلرینگ را ارائه نمودند.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان با اشاره به توان دانش متخصصان بزرگترین مجتمع گازی کشور گفت: اکنون به این باور رسیده ایم که در سایه همدلی و هم فکری و با تکیه بر دانش و توان داخلی می توانیم به دستاوردهای بسیار مهمی در کشور برسیم.

گفتنی است با راه اندازی این واحد ، ظرفیت تولید سالانه 800 تن ماده بودار کننده گاز محقق خواهد شد.

 1


مجتمع گاز پارس جنوبی
(پنج شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۶) ۱۹:۱۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید