جزییات خبر

در راستای رعایت الزامات ایمنی و حفاظت حریق:

پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی به دو دستگاه تراک آتش نشانی مجهز شد

پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی به دو دستگاه تراک آتش نشانی مجهز شد
(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۳۹

همسو با افزایش توان ایمنی و حفاظت از تجهیزات و تاسیسات پالایشگاهی، پالایشگاه ششم پارس جنوبی به دو دستگاه تراک آتش نشانی مجهز گردید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، رضا رئیسی، رئیس آتش‌نشانی پالایشگاه ششم با اعلام این خبر گفت: با تجهیز پالایشگاه ششم پارس جنوبی به دو دستگاه تراک آتش نشانی، توان فنی و عملیاتی واحد ایمنی و آتش‌نشانی پالایشگاه جهت واکنش سریع و مقابله با شرایط اضطراری، به ميزان قابل توجه ی افزایش یافته است.

رئیسی با بیان اینکه برای جلوگیری از بروز حادثه باید به اشاعه فرهنگ ایمنی و اقدامات پیشگیرانه پرداخت، گفت: استقرار تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی و سایر امکانات لازم در این پالایشگاه و همچنین حصول اطمینان از آماده بکار بودن آنها به‌منظور پیشگیری از بروز حوادث و انجام عملیات کنترل بحران از موارد بسیار مهم می باشد.

وی با اشاره به اقدامات مهم که در آینده بسیار نزدیک در پالایشگاه ششم محقق خواهد شد گفت: نصب سیستم فوم FIRE DOS مخازن ذخیره‌سازی میعانات گازی، تأمین 5 دستگاه انواع تریلر امداد و نجات و اطفاء حریق، خودروی امداد و نجات، یکدستگاه خودروی اطفاء حریق پودر و 58 قلم از انواع تجهیزات پرتابل و البسه تخصصی آتش‌نشانی در دست اقدام و پیگیری می‌باشد.

وی افزود: با پیگیریهای انجام شده، خودروهای آب/فوم تامین و در تاریخ 17مهرماه سال جاری به واحد آتش‌نشانی پالایشگاه ششم تحویل گردید.

وی افزود: در عصر حاضر، طراحی سیستم‌های ثابت اتوماتیک ایمنی و حفاظت حریق در همه پالایشگاه‌ها و مراکز صنعتی پیش‌بینی می‌شود اما باید توجه داشت که صرفاً این سیستم‌ها کافی نبوده و ضرورت بهره‌مندی از سیستم‌های سیار و ماشین‌آلات نمودی دوچندان دارد.

رئیسی افزود: گاهاً، وسعت آتش‌سوزی به اندازه‌ای است که از عهده سیستم‌های اطفای حریق خارج است و باید استفاده از امکاناتی نظیر تراک‌ها و سایر خودروهای ویژه جهت کنترل آتش‌سوزی در دستور کار قرار گیرد.

این مقام مسئول عنوان داشت: امروزه برای اطفای حریق، عملیات نجات و سایر خدمات امدادی و ایمنی، دامنه وسیعی از خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گفتنی است خودروهای مذکور ساخت شرکت اسکانیا و مدل P310بوده و دارای مخزن آب 9000 لیتری، مخزن فوم آن 2000 لیتری، پمپ آب Rosenbauer R600و مانیتور سقفی Rosenbauer RM60M می‌باشند.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۵:۳۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید