جزییات خبر

در روز شهادت نهمین امام شیعیان ؛

مراسم شهادت امام جواد الائمه علیه السلام در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

مراسم شهادت امام جواد الائمه علیه السلام  در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶) ۰۸:۱۲

مراسم شهادت نهمین امام شیعیان، وارث دانش نیایش، امام جواد علیه السلام، با حضور مدیران و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی در محل نمازخانه ساختمان ستاد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی،این مراسم همزمان با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر به امامت حجت السلام والمسلمین رضایی در مسجد امیرالمومنین ساختمان ستاد همراه با مداحی مداح اهل بیت “مسلم رضایی” برگزار شد.

در ابتدای این مراسم حجت السلام والمسلمین رضایی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه جوانترین شمع هدایت، حضرت جواد الائمه علیه السلام گفت: این امام همام در دوران کودکی لباس امامت و ولایت را پوشید و در دوران کوتاه عمر خود، اقدامات بسیار موثری را انجام داد و شاگردان فراوانی نیز تربیت نمود.

وی در ادامه به چندین حدیث گرانمایه از امام جواد علیه السلام اشاره کرد و افزود: امام جواد علیه السلام فرمودند که اعتماد به خداوند بهای هر چیز گران بهاست و نردبانی به سوی هر بلندی می باشد و اعتماد و توکل کردن به خداوند بزرگ رمز پیروزی و ایجاد نشاط و خودباوری در جامعه می باشد.

حجت السلام رضایی در ادامه گفت: اگر انسان در همه امورات به خداوند اعتماد کند در جامعه پیشرفت خواهد کرد و رمز پیروزی انسان در عرصه های مختلف می باشد.

گفتنی است، امام محمد بن علی(ع) معروف به جوادالائمه، تقی و جواد و مکنی به ابوجعفر ثانی در دهم رجب دیده به جهان گشود . نام پدرش امام علی بن موسی الرضا(ع) امام هشتم شیعیان و مادرش خیزران است.

امام محمد تقی (ع) پس از شهادت پدرش امام رضا (ع) درسال 203 قمری، مقام منیع امامت را در هشت‏ سالگی بر عهده گرفت و آن را به راستی و درستی هدایت کرد و به مقصد عالی رسانید. مأمون عباسی(هفتمین خلیفه سلسله عباسیان) پس از شهادت امام رضا(ع) از امام جواد(ع) دلجویی کرد و دخترش ام الفضل را به عقد وی درآورد.

امام محمد تقی علیه‌ السلام در 29 ذی القعده سال 220 هجری قمری، توسط همسرش ام‌الفضل با زهر مسموم و در 25 سالگی غریبانه و مظلومانه در بغداد به شهادت رسیدند.

پیکر مطهر امام جواد علیه‌ السلام در کنار قبر مطهر جدش امام موسی‌ کاظم علیه‌ السلام که هم اکنون معروف به کاظمین است، به خاک سپرده شد.

سوم
سوم
سوم
اصلی


مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶) ۰۸:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید