جزییات خبر

معاون وزیر نفت در امور مهندسی و پژوهش و فناوری:

افزایش بهره‌وری در پالایشگاه‌های گاز با عبور از روش‌های سنتی اورهال

افزایش بهره‌وری در پالایشگاه‌های گاز با عبور از روش‌های سنتی اورهال
(سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۶:۵۲

کارهای بزرگی در پالایشگاه‌های گاز کشور انجام شده و انتظار این است که مطابق دستور وزیر نفت، حرکت از روش‌های سنتی اورهال تاسیسات پالایشگاهی و مدیریت دارائی‌های فیزیکی به سمت روش‌های نو و بهینه با اهتمام بیشتری پیگیری شود.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی ، وحیدرضا زیدی فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در نخستین هم اندیشی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز، با اشاره به اهمیت رعایت الزامات HSE در فرآیند تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، گفت: ما در چند حوزه پیگیر مسائل پالایشگاه‌های گاز هستیم و با توجه به تحولات جاری کشور نیاز داریم تا تمام خلاء‌های ایمنی را پوشش دهیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری افزود: واقعیت این است که در دوره سرد سال وضعیت تولید و مصرف تقریبا هم اندازه است و این امر حساسیت عملکرد پالایشگاهی را بیشتر می‌کند و از این رو باید در زمینه تامین تجهیزات و مدیریت دارایی فیزیکی به بهترین وجه ممکن اقدام شود.

زیدی‌فرد با بیان این که یکی از دغدغه‌های جدی وزیر نفت، موضوع اورهال و دارایی فیزیکی است اظهار کرد: تاکید وزیر نفت بر حرکت به سمت اورهال و مدیریت دارایی فیزیکی به شکلی نوین و هوشمند است تا عملکرد و بهره‌وری بیشتری در بخش تولید و تاسیسات رقم بخورد.

وی در ادامه، افزود: شخصا از طریق گزارش‌هایی که دریافت می‌کنم و بازدیدهایی که از تاسیسات دارم از اقدامات صورت گرفته و وضعیت پالایشگاه‌های گاز مطلع هستم.

زیدی فرد در پایان، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد کار بزرگی در پالایشگاه‌های گاز کشور انجام می‌شود و تلاش شبانه‌روزی همکاران منجر به حرکت چرخ تولید در کشور و گرمابخش منازل می‌شود. این زحمات و تلاش‌ها مصداق جهاد فی سبیل الله است و انشالله برکات آن از خزانه بی منت خداوند متعال در زندگی یکایک بزرگواران نمود پیدا خواهد کرد.

شایان ذکر است، نخستین هم اندیشی تعمیرات ایمن و تعالی سازمانی شرکت‌های پالایش گاز روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور معاون وزیر نفت در امور گاز و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، مدیرکل HSE وزارت نفت و جمعی از مدیران صنعت نفت و گاز به میزبانی شرکت پالایش گاز فجر جم در مرکز همایش‌های بین‌المللی وزارت نفت (کوشک) برگزار شد.
(سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۶:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید