جزییات خبر

در راستای افزایش سطح آمادگی تیم های عملیاتی

مانور سطح ۲ در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت برگزار گردید

مانور سطح ۲ در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت برگزار گردید
(پنج شنبه ۷ دی ۱۴۰۲) ۲۲:۰۸

همسو با آمادگی تیم های عملیاتی، مانور سطح ۲ در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، عصر سه‌شنبه ( ۵ دی ماه) تمرین اطفاء حریق در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با حضور تیم های عملیاتی  برگزار شد.

جعفر امیروداعی رییس واحد HSE پالایشگاه دهم پارس جنوبی گفت: بر اساس سناریو در نظر گرفته شده در صورت پیش آمدن مشکل در ردیف ۲ گازی و فشار بالای خط، نشتی شدید گاز بر روی شیر کنترلی ۰۰۳۷ رخ داده و بعد از رسیدن گاز به کوره واحد ۱۰۴ انفجار رخ میدهد که در اثر این انفجار ۲ نفر از همکاران عملیاتی نیز دچار مصدومیت می‌شوند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی اقدام به کنترل و اطفاء حریق توسط اقدامات فرآیندی و عملیاتی برای مهار حادثه می‌کنند، اما به دلیل وسعت حادثه سرپرست عملیات نوبتکاری درخواست تشکیل کمیته شرایط اضطراری و فراخوان اعضای تیم ERC داده و اعلام وضعیت اضطراری سطح B می‌نماید.

امیروداعی در ادامه خاطر نشان کرد: با تشکیل کمیته شرایط اضطراری و کمک‌رسانی پالایشگاه های معین(پالایشگاه نهم و یازدهم) عملیات مهار حریق با موفقیت انجام شد.

وی در این مانور که به منظور آمادگی و ارتقاء توان جسمی و ذهنی نیرو‌های عملیاتی به ویژه آتش نشانی، ایمنی و بهره برداری در واحد ۱۰۱ ردیف دوم گازی پالایشگاه برگزار شد، ضمن اجرای تمرین مهار حریق، عملیات بستن ولو محصور شده درون آتش نیز با استفاده از استراتژی تدافعی در حداقل زمان ممکن و با موفقیت به مرحله اجراء گذاشته شد.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و آتش نشانی و پدافند غیرعامل پالایشگاه دهم در خاتمه گفت: اداره ایمنی و آتش نشانی و پدافند غیرعامل پالایشگاه به منظور افزایش ضریب آمادگی کارکنان شرکت برای مواجه با شرایط اضطراری، ضمن برگزاری دوره‌ها و سمینارهای مختلف آموزشی برای کارکنان، اقدام به برنامه ریزی و اجراء مانورهای متنوع به صورت مستمر در سطح پالایشگاه می‌نماید.
(پنج شنبه ۷ دی ۱۴۰۲) ۲۲:۰۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید