جزییات خبر

با تکیه بر دانش و توان بومی؛

آغاز عملیات تعمیر و نوسازی شیرهای KV پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی

آغاز عملیات تعمیر و نوسازی شیرهای KV پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲) ۱۷:۳۶

با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی در جهت کاهش مشعل سوزی مجتمع گازی پارس جنوبی مشکل شیرهای KV پالایشگاه های مجتمع گاز پارس جنوبی مرتفع می شود‌.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد زمانی؛ مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران بیان کرد: در حال حاضر مقداری از حجم مشعل سوزی (فلرینگ) پارس جنوبی ناشی از عملکرد نامناسب و عدم آب بندی داخلی (PASSING) شیرهایKV نصب شده در واحد مرکاپتان زدایی (واحد 107) می باشد.

زمانی افزود: در صورت رفع مشکل شیرهای مذکور در کوتاه ترین زمان ممکن، منابع آلاینده محیط زیست کاهش خواهد یافت.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: به همین منظور جلسه ای در سطح مدیران شرکت ملی گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد تا هرچه سریعتر مشکل به وجود آمده رفع گردد.

زمانی افزود: تصمیم گرفته شد با تکیه بر توان متخصصان داخلی مجتمع گاز پارس جنوبی درگام اول با اولویت رفع مشکل شیرهای KV پالایشگاه نهم بصورت ویژه برای یک ردیف گازی تا دهم اسفند ماه ۱۴۰۲ با محوریت محمود طاهری، مدیر پالایشگاه نهم و پشتیبانی حسن اسعدی، رئیس کمیته KV و با بهره گیری از خدمات فنی و تخصصی پالایشگاه‌های پارسیان، فجر جم ،شهید هاشمی نژاد و سرخون قشم به ترتیب اولویت دستورعمل های لازم برای رفع اشکال شیرهایKV تهیه گردد.

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه این نشست تخصصی عنوان داشت: یکی از مهمترین اولویت ها و رسالت اصلی متخصصان و کارکنان این مجموعه تولید حداکثری گاز و محصولات جانبی است.

وی افزود: این رسالت بزرگ به همت کارکنان و متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی با تمام ظرفیت تحقق خواهد یافت.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه حداکثر حجم عملیات را در میدان مشترک گازی پارس جنوبی شاهد هستیم، ادامه داد: با تکیه بر توان و دانش متخصصان و کارکنان و استفاده از کالاهای سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها مشکل شیرهایKV به زودی مرتفع خواهد شد.

شهرام توکلی، سرپرست معاونت سایت دو پارس جنوبی نیز در ادامه خاطرنشان کرد: با تلاش و پشتکار کارشناسان مجرب و متخصصان، تعداد 42 عدد شیر KV در اندازه و فشار کاری مختلف که دچار مشکل شده اند با هدف تولید ایمن و پایدار تعمیر، بازسازی و دوباره در جای خود نصب خواهند شد.

توکلی افزود: امید داریم با تکیه بر توان و دانش بومی متخصصان و کارکنان بتوانیم در یک کار جهادی بهترین دستاوردها را در این امر به ثبت برسانیم.

محمود طاهری مدیر پالایشگاه نهم پارس جنوبی گفت: با رفع این مشکل یک میلیون متر مکعب در روز به گاز تصفیه شده خروجی پالایشگاه افزوده می شود.

مدیر پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان گفت: این اقدام از هدر رفت منابع ارزی کشور نیز جلوگیری خواهد کرد.
(چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲) ۱۷:۳۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید