جزییات خبر

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد:

ورود پالایشگاه‌های سیزده گانه پارس جنوبی با آمادگی کامل جهت تولید حداکثری گاز فصل زمستان

ورود پالایشگاه‌های سیزده گانه پارس جنوبی با آمادگی کامل جهت تولید حداکثری گاز فصل زمستان
(چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲) ۱۸:۱۸

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در جلسه هماهنگی تولید حداکثری گاز در پارس جنوبی گفت: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی از اول آبان‌ماه سال جاری با آمادگی کامل وارد تولید حداکثری گاز شده‌اند و به صورت روزانه تولید حداکثری را رصد می‌کنیم.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ جلسه هم‌اندیشی و‌ هماهنگی میان بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی طرح‌های گازی پارس جنوبی به منظور تولید حداکثری گاز در فصل زمستان، با حضور هرمز قلاوند، مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی و مدیران ستادی و پالایشگاهی این مجموعه و محمد حسین متجلی، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس، به میزبانی شرکت نفت و گاز پارس در پارس جنوبی برگزار شد.

در این جلسه هماهنگی، حسین شمشیری، معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با تکیه بر توان و دانش جوانان خلاق و نوآور در مجتمع گاز پارس جنوبی و با هماهنگی و کارگروهی دو شرکت نفت و گاز پارس و مجتمع گاز پارس جنوبی، تعمیرات اساسی بر اساس برنامه‌ریزی تعیین شده به صورت کامل با موفقیت به سرانجام رسید و اکنون با تمام توان در حال تولید حداکثری گاز هستیم.

شمشیری در ادامه افزود: در بخش آمادگی پالایشگاه‌های پارس جنوبی از منظر تعمیرات اساسی ماشین‌آلات دوار، بخصوص ماشین‌های توربواکسپندورهای گاز خروجی که بسیار مهم است و علارغم همه مشکلات که وجود دارد، خوشبختانه با حمایت‌های وزیر محترم نفت، مجموعه شرکت ملی گاز ایران، موفقیت‌های بزرگی در این مسیر به ثبت رسید.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: اکنون با تکیه بر توان سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها در بخش تعمیرات اساسی ماشین‌های دوار در شرایط خوبی قرار داریم و تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده است.

وی گفت: در ماه‌های پیش‌رو باید مدیریت‌ها را در بخش‌های مختلف افزایش داده، به صورت دقیق کارهای عملیاتی را رصد کنیم تا بتوانیم آرامش و آسایش را به منزل هموطنان عزیزمان هدیه کنیم.


پایداری کامل برق پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در فصل زمستان


شمشیری در ادامه خاطرنشان کرد: در خصوص برق پالایشگاه‌های سایت یک و دو مجتمع گاز پارس جنوبی اقدامات شایسته‌ای انجام شده است و این کارهای بزرگ با هماهنگی وزیران محترم نفت و نیرو محقق شده است.

وی در ادامه بیان کرد: بحث انتقال شبکه برق نیروگاه‌ها در سایت دو محقق شده و اکنون نیروگاه بعثت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با حداکثر تولید برق در مدار قرار دارد و در کنار آن پالایشگاه‌های مجتمع به وسیله‌ی دو خط نیز به شبکه سراسری نیز وصل هستند.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در سایت دو پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی نیز از طریق نیروگاه برق ایران ال ان جی و شبکه برق سراسری متصل هستند.

شمشیری افزود: پروژه خط انتقال شبکه برق 60 کیلومتری از سایت یک به دو با هم‌فکری و کارگروهی متخصصان و کارکنان این مجموعه و همکاری شرکت ملی گاز ایران خوشبختانه در حال انجام است و اطمینان داریم با اتصال این خط 60 کیلومتری به سایت دو پایداری برق به صورت 100درصدی حاصل خواهد شد.

(چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲) ۱۸:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید