جزییات خبر

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد:

تامین 90 درصدی قطعات و تجهیزات مجتمع گاز پارس جنوبی از داخل/ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، 42 طرح تولید بار اول تهیه و جهت کارگروه تولید بار اول معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال شده است

تامین 90 درصدی قطعات و تجهیزات مجتمع گاز پارس جنوبی از داخل/ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون، 42 طرح تولید بار اول تهیه و جهت کارگروه تولید بار اول معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال شده است
(شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) ۱۶:۱۸

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد تجهیزات و کالاهای مورد نیاز پالایشگاه‌های سیزده گانه پارس جنوبی در دولت سیزدهم از سوی شرکت‌های داخلی تهیه شده است، گفت: در دولت سیزدهم 23 طرح از سوی شرکت‌های ساخت داخل و دانش‌بنیان تایید و داخلی‌سازی ساخته شده است.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی در سال گذشته ضمن استفاده 90 درصدی در داخلی‌سازی تجهیزات و حمایت به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان ایرانی، توانست با ثبت بیشترین میزان استفاده از قطعات و تجهیزات سازندگان داخلی‌، رتبه نخست کشور را در میان زیرمجموعه های وزارت نفت به خود اختصاص دهد.

باهوش در ادامه بیان کرد: کسب این موفقیت بزرگ، نشانه حمایت تمام قد مجتمع گاز پارس جنوبی از جوانان خلاق و نوآور در شرکت های دانش بنیان و تولیدکنندگان ایرانی می باشد.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: مهندسی معکوس نیروی انسانی متخصص پارس جنوبی و میدان دادن به سازندگان و دانش‌بنیان‌ها سبب شده تا بسیاری از قطعات اساسی این مجتمع راهبردی صنعت پالایش گاز داخلی سازی شود.

وی گفت: توجه به توان کارکنان خلاق، نوآور و مبتکر و منابع ارزشمند درون مجتمع گاز پارس جنوبی، تحقق تولید پایدار و داخلی سازی قطعات و تجهیزات را تسهیل کرده و این مسیر با قوت در جهت عزت و سربلندی کشور ادامه خواهد داشت.

باهوش افزود: مجتمع گاز پارس جنوبی اکنون به مرکز خلاقیت و نوآوری در سطح وزارت نفت تبدیل شده و شرکت‌های فناور و دانش بنیان می‌توانند با شناسایی نیازهای مهم و راهبردی این مجتمع عظیم مسیر شکوفایی و پیشرفت خود را هموارتر کنند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: این مجموعه بزرگ گازی کشور با تدبیر مدیران و تلاش کارکنان خود ضمن بهره‌مندی از ظرفیت قانون تولید بار اول ، رتبه نخست را طی چهارسال اجرای این برنامه در میان شرکت های دولتی کسب نموده است .

وی گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی از ابتدای کار دولت سیزدهم تاکنون، 42 طرح زیربنایی و استراتژیک تولید بار اول تهیه و جهت کارگروه تولید بار اول معاونت علمی ریاست جمهوری ارسال نموده است که 23 طرح مورد تایید نهایی و اجرایی قرار گرفته و مابقی طرح ها در حال ارزیابی ومراحل نهایی را طی می نماید.

باهوش گفت: برای اجرای این طرح ها که شامل کالاها و تجهیزات حیاتی و بسیار مهم مجتمع گاز پارس جنوبی می‌باشد با 17 شرکت دانش بنیان قراردادهایی از نوع ساخت بار اول مبنی بر قانون جهش تولید منعقد گردیده است .

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: حاصل این همکاری مشترک شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت های نوآور و دانش بنیان داخلی ، ساخت و تولید بار اول ماژول های سیستم کنترل MARK V ، سیستم تشخیص نفوذ شبکه سیستم کنترل یوکوگاوا ، کارت های سیستم کنترل توربواکسپندر نسخه دوم ، سیستم بهینه شده کنترل سوخت توربین زوریا ، توسعه دانش فنی و تولید انبوه جاذب جیوه ، تنظیم کننده اتوماتیک ولتاژ سیستم تحریک ژنراتور (AVR) ، الکتروموتور ضد انفجار پمپ آمین ، شیرهای کنترلی ایستگاه کاهش فشار بخار، کولدباکس هفت جریانه، توربواکسپندر 2ونیم مگاوات و کمپرسورهای افگس بورفیک.... می باشد.
(شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲) ۱۶:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید