جزییات خبر

با انجام اقدامات شاخص و نوآور

ظرفیت تولید گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.

ظرفیت تولید گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.
(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲) ۱۲:۲۳

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدامات شاخص و نوآور، تکیه بر توان و دانش بومی، پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی با آمادگی کامل جهت تولید حداکثری و پایدار گاز و محصولات جانبی به استقبال فصل زمستان پیش رو می رود.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ هادی چابوک، مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: طی ششماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، تولید گاز به میزان ١٣.٥ درصد و تولید گاز مایع (LPG) به میزان ٢٧ درصد در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی افزایش یافته و میزان مشعل سوزی نیز به میزان ٩١ درصد کاهش یافته است.

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی گفت: در راستای پایداری و حفظ تولید، متخصصان و کارکنان این مجموعه با اجرایی نمودن رویکرد جدید اتخاذ شده در انجام عملیات تعمیرات اساسی در کوتاه‌ترین زمان ممکن و کمترین فرصت از دست رفته تولید، ضمن افزایش قابل توجه تولید در شش‌ماهه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در تمامی واحدهای تولیدی آمادگی لازم جهت تولیدی پایدار را در فصل سرد پیش رو را ایجاد نموده اند.

وی افزود: انجام تعمیرات اساسی و تعویض کاتالیست بسترهای نم زدایی در هر چهار ردیف و همچنین تعمیرات و اصلاحات صورت گرفته بر روی تجهیزات کولد باکس تمامی ردیفهای شیرین سازی گاز یکی از اقدامات شاخص جهت افزایش پایداری تولید گاز در روزهای سرد سال می‌‌باشد.

چابوک ادامه داد: با استفاده از توان 100‌ درصدی شرکت های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، تعمیرات اساسی دو دستگاه توربوکمپرسور صادرات گاز پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با موفقیت به انجام رسیده که گامی بزرگ برای آغاز فصل نو در تولید پایدار گاز خواهد بود.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت تامین اقلام یدکی مورد نیاز برای تجهیزات حیاتی و موثر پالایشگاه عمدتا از طریق سازندگان دانش بنیان داخلی ، کمبودها تاحد قابل توجهی رفع گردیده و انشالله در این زمینه مشکلی درروزهای پیش رو نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: با استفاده از روش‌های نو و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، متخصصان و کارکنان این پالایشگاه تعمیرات اساسی تجهیزات مهمی همچون کمپرسورهای سردساز پروپان، کمپرسورهای احیای گاز و هوای ابزار دقیق، بویلرها، پکیجهای آب شیرین کن و بازیافت گلایکول را با بهترین سطح کیفیت به پایان رسانیده اند.

چابوک افزود: همچنین با تامین به موقع قطعات یدکی و انجام به موقع تعمیرات کمپرسورهای off gas، پالایشگاه هشتم همچون گذشته متعهدانه در راستای حداقل نمودن مشعلسوزی گازهای آلاینده قدم برداشته است. از دیگر اقدامات زیست محیطی، تعمیرات کامل واحد تصفیه پساب و تخلیه، لایروبی و امحای بخش قابل توجه‌ای لجن و رسوبات از این واحد بوده که این مهم کمک شایانی در راستای کاهش بار آلودگی به سمت دریا میباشد.

وی در پایان از همت و تلاشهای شبانه روزی و بی دریغ کلیه کارکنان خدوم اعم از پیمانکار، قراردادی و رسمی شاغل در این پالایشگاه تقدیر و تشکر نمود.
(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲) ۱۲:۲۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید