جزییات خبر

گام‌های بلند در مسیر تولید پایدار؛

عملیات بازرسی تعمیرات و رنگ امیزی تانک واحد 143 در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

عملیات بازرسی تعمیرات و رنگ امیزی تانک واحد 143 در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۱۲

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: متخصصان و کارکنان پرافتخار پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در سایه نوآوری و در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن، عملیات بازرسی تعمیرات و رنگ امیزی تانک واحد 143 این مجموعه را با موفقیت به سرانجام رساندند.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ حسن اسعدی، مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی در این باره بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان و متخصصان پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی، عملیات بازرسی تعمیرات و رنگ‌آمیزی تانک واحد 143 در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

اسعدی در ادامه با توجه به نزدیک شدن به روزهای سرد سال تصریح کرد: پالایشگاه ششم با انجام عملیات تعمیرات اساسی در تمامی واحدهای کلیدی این پالایشگاه آماده ورود به فصل سرد سال است و عملیات بازرسی تعمیرات و رنگ امیزی تانک واحد 143 نیز در همین راستا انجام شده است.

وی در ادامه افزود: پالایشگاه ششم پارس جنوبی دارای 4 مخزن ذخیره میعانات گازی به قطر 72 متر و به ارتفاع 18.5 متر و از نوع سقف شناور می باشد که این پالایشگاه به هنگام راه اندازی موقت خط دریایی فاز 16 توسط شرکت نفت و گاز پارس در سال گذشته، مجبور به تخلیه محتویات این خط لوله به داخل مخزن اول ذخیره میعانات گازی خود گردیده بود.

اسعدی ادامه داد: پس از تخلیه و بازکردن دریچه های نفررو مخزن مشاهده گردید حجم زیادی از رسوبات و لجن به علت تخلیه محتویات خط دریایی فاز 16 به داخل آن وارد شده است.

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: حجم زیاد لجن مشاهده شده داخل مخزن منجر به تغییر برنامه زمانبندی کار از 75 روز به 100 روز گردید. حین عملیات تخلیه و تمیزکاری بالغ بر 400 تن لجن از مخزن تخلیه شد که پالایشگاه ششم توانست با برنامه ریزی دقیق و اتخاذ تدابیر مناسب موضوع را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند.

اسعدی عنوان داشت: با موازات انجام عملیات تمیزکاری داخل مخزن ، عملیات بازرسی از حدود 75 عدد Pontoon سقف شناور و همچنین وضعیت رنگ محافظ سقف، بازرسی از وضعیت سیستم آب بند دور سقف، باز کردن و بازرسی شیرهای خلاء شکن، شعله گیرها، سیستم های تخلیه آب اضطراری و عادی سقف، بازدید از وضعیت مسیرهای مهار آتش سقف تانک، انجام و اقدامات لازم تعمیراتی صورت پذیرفت

مدیر پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: پس از اتمام تخلیه لجن و تمیز کاری داخل مخزن و انجام بازرسی چشمی از وضعیت رنگ کف و دیواره و سایر متعلقات داخلی، بازرسی از وضعیت کف مخزن به روش MFL انجام گردید.

وی ادامه داد: حدود 30 محل دارای خوردگی شناسایی گردید و عملیات جوشکاری و تعمیر با دستورالعمل های بازرسی فنی صورت پذیرفت. پس از آن تعمیر رنگ در نقاطی که رنگ حین سرویس دچار آسیب شده بود و همچنین نقاطی که به علت عملیات جوشکاری نیاز به رنگ آمیزی مجدد داشت انجام گردید.

رسانه جدید
(چهارشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۲) ۱۶:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید