جزییات خبر

در نیمه نخست سال 1402

بیش از 9 هزار و 550 میلیون مترمکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و شیرین سازی شد

بیش از 9 هزار و 550 میلیون مترمکعب گاز در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید و شیرین سازی شد
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲) ۱۳:۳۲

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد که در شش ماه نخست امسال، بیش از 9 هزار و 550 میلیون مترمکعب گاز در این مجموعه شیرین‌سازی و به خط سراسری گاز تزریق شده است.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت‌های پالایش گاز کشور که به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم، با بیان اینکه مجتمع گاز پارس جنوبی با تولید روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز، بیش از 75 درصد سهم تولید و تامین گاز کشور را در اختیار دارد گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، بیش از 9 هزار و 550 میلیون مترمکعب گاز در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه این مجموعه تولید، شیرین سازی و به خط سراسری تزریق شده است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه افزود: بزرگترین مرکز تولید انرژی کشور علاوه بر تولید گاز، محصولات اتان، پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد نیز تولید می‌کند و نقش مهمی در چرخش و شکوفایی اقتصاد کشور دارد.

باهوش در ادامه به تولید میعانات گازی شش ماه نخست سال جاری نیز اشاره و تصریح کرد: با تلاش ومتخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های این مجموعه و با تکیه بر توان و دانش بومی، از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور‌ماه بیش از 124 میلیون و 969 هزار و 473 بشکه میعانات گازی تولید شده است.

وی ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در 6 ماه سال جاری انجام شده است و فقط پالایشگاه پنجم طبق برنامه از تاریخ 11 مهرماه آغاز و تا 24 مهرماه پایان خواهد یافت.

باهوش در ادامه تصریح کرد: با تمهیداتی که صورت گرفته با ارسال گاز از طریق خطوط بین پالایشگاهی برای پالایشگاه‌های ششم، هفتم، هشتم، و چهارم مجتمع گاز پارس جنوبی بدون کاهش خوراک دریافتی از سکو، عملیات تعمیرات اساسی انجام گردید.
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲) ۱۳:۳۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید