جزییات خبر

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری :

شرکت ملی گاز ایران یکی از با افتخارترین شرکت‌های کشور در بحث ساخت داخل است

شرکت ملی گاز ایران یکی از با افتخارترین شرکت‌های کشور در بحث ساخت داخل است
(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲) ۱۳:۰۲

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در دومین نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های پالایش گاز گفت: صنعت نفت پیشرو در بحث ساخت داخل است، امیدوارم که امسال هم همانند سال گذشته که در این حوزه مقام نخست را کسب کردیم، بار دیگر به این مقام دست یابیم.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، وحیدرضا زیدی فرد، معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری در دومین نشست هم اندیشی مدیران شرکت های پالایش گاز کشور که با حضور معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، نایب رییس کمیسیون انرژی و نماینده استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، مدیران ارشد شرکت ملی گاز ایران، مدیران و اعضای هیئت رئیسه شرکت های پالایش گاز کشور، طی دو روز به میزبانی شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در شهر بندرعباس در حال برگزاری است، با بیان این مطلب، اظهار داشت: ازشرکت ملی گاز ایران بالاخص بخش پالایش که توانستند زمستان گذشته را با صلابت پشت سر بگذارند، تشکر می کنم و این نبود مگر با غیرت و همت والای شما عزیزان.

وی با تأکید بر لزوم تجدیدنظر در انجام تعمیرات اساسی و تاکید وزیر نفت در این باره، گفت: فعال شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه مباحث نرم‌افزاری در این حوزه ضرورت دارد تا بتوانیم تصمیم‌های جدی در این بحث در صنعت نفت بگیریم.

زیدی فرد با اشاره به حمایت از ساخت داخل در کشور، افزود: شرکت ملی گاز ایران یکی از با افتخارترین شرکت‌های کشور در بحث ساخت داخل است.معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری تصریح کرد: بومی‌سازی در دولت سیزدهم به‌طور جدی دنبال شده و به‌ویژه در صنعت گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی به خوبی پیش رفته است.
زیدی‌فرد تاکید کرد: واقعیت این است که تحریم بوده، هست و احتمال زیاد خواهد بود و اینطور نیست که فکر کنیم گشایش‌های زیادی پیش می‌آید و درهای کشور به روی شرکت‌های خارجی باز می‌شود؛ مگر اینکه به جایی برسیم که خیالمان راحت باشد با هر تحریمی هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.، پس به حمایت شما مدیران نیاز داریم تا بتوانیم به این مرحله برسیم.

وی تصریح کرد: در بحث مسائل سایبری، مانورهای مدیریت بحران، مسائل پدافندی و ... خیلی جدی باشید، چون دشمن جدی است و به صورت مستمر در تلاش برای نفوذ در صنعت نفت و به زانو درآوردن آن است.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری بر تداوم حمایت از شرکت‌های داخلی تاکید و اظهار کرد: اکنون صنعت نفت در بحث ساخت داخل جزو برترین‌هاست و این افتخار بزرگی است.

زیدی‌فرد در ادامه، با اشاره به مباحث پدافند غیرعامل، گفت: در این دو سال دشمن سعی کرده با تهدیدهای جدی از جمله با تهدیدهای سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، نفوذی و انواع مختلف تهدیدها کشور را با مخاطره روبه‌رو کند،اما با هوشیاری کارکنان صنعت نفت این تلاش‌ها ناکام مانده است.وی در پایان، با بیان این که دشمن به‌طور مستمر درحال تلاش برای نفوذ در صنعت نفت است، یادآور شد: هر اختلال در صنعت نفت، کل کشور را دچار بحران می‌کند، بنابراین اکنون این مهم، ضرورت هوشیاری کارکنان را بیش از پیش، می‌طلبد.

(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۲) ۱۳:۰۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید