جزییات خبر

همسو با بررسی مسائل کلیدی اداری، استخدامی و تخلفات اداری

نشست تخصصی نظارت و برخورد در حوزه نظام رسیدگی به تخلفات اداری در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

نشست تخصصی نظارت و برخورد در حوزه نظام رسیدگی به تخلفات اداری در مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲) ۱۳:۰۰

نشست تخصصی نظارت و برخورد در حوزه نظام رسیدگی به تخلفات اداری با حضور دبیر هیأت عالی نظارت و نماینده وزیر نفت، مسئول هماهنگی عملیات رسیدگی به تخلفات کارمندان وزارت نفت و اعضاء هیأت، مدیرهماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران ، مدیران عامل و ارشد شرکت‌های نفت و گازس پارس، سازمان منطقه ویژه، شرکت‌های پالایشی پارسیان، فجرجم به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

رسانه جدید

احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی

به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ در ابتدای این نشست تخصصی، احمد باهوش؛ مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دهه‌ی ماه محرم از تمامی مدیران و حاضرین در جلسه همسو با برگزاری این نشست بسیار ارزشمند تقدیر و قدردانی کرد. باهوش در ادامه بیان کرد: اکنون متخصصان و کارکنان پالایشگاه‌های سیزده گانه در شرایط بسیار گرم آب و هوا مشغول به انجام عملیات تعمیرات اساسی هستند و خوشبختانه تاکنون طبق برنامه و با کیفیت مناسب در حال انجام است.

وی گفت: با آغاز به‌کار دولت سیزدهم و با حمایت‌ها و رهنمودهای وزیر محترم نفت و مدیران ارشد وزارت‌خانه اقدامات شایسته‌ای در قطب تولید گاز کشور در جهت تولید پایدار گاز و رفع مشکلات کلیدی محقق شده و امید داریم این دستاوردهای بسیار بزرگ تداوم داشته باشد و شاهد رونق اقتصادی کشور باشیم .

در ادامه‌ی این نشست تخصصی، مدیران حاضر در این نشست به بیان مسائل و مشکلات جاری بویژه در حوزه منابع انسانی پرداخته، ابهامات و سوالاتی که در حوزه هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری داشتند را بیان کردند.


رسانه جدید  
علیرضا علیان‌نژاد، نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت:

مسائل غیبت کارکنان را قبل از ارسال به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری در واحد مددکاری اداری منابع انسانی حل و فصل نمایید.

علیان نژاد، در ادامه ضمن تشکر از مدیران حاضر در جلسه به تشریح دقیق فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه اداره کل هماهنگی و هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری پرداخت و مسائل را به صورت شفاف بیان کرد..

نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت عنوان داشت: آموزش قوانین و مقررات اداری برای کارکنان اهمیت بسیار بالایی دارد و همه کارکنان باید آشنایی کامل با مسائل مهم این حوزه داشته باشند و آشنایی با قوانین و مقررات موجب کاهش سطح تخلفات اداری خواهد شد.

وی در خصوص تخلف غیبت تصریح کرد: قبل از ارائه گزارش غیبت کارکنان به هیأت‌ها شایسته است که واحد مددکاری اداری منابع انسانی به علت‌یابی و آسیب‌ّشناسی در این خصوص پرداخته و چنانچه غیبت کارمند جنبه‌ی موجه داشته است در همان واحد مددکاری موضوع حل و فصل گردد.

علیان‌نژاد ادامه داد: با انجام چنین مسیری و اقدامی در واحد مددکاری و اجتماعی منابع انسانی شرکت‌های زیرمجموعه، دیگر ضرورتی به ارائه‌ی گزارش برای ارجاع موضوع به هیأت رسیدگی به تخلفات وجود ندارد.

نماینده وزیر و مدیر کل دفتر هماهنگی هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان وزارت نفت در ادامه گفت: با توجه به اصل 141 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هر شخص می‌تواند تنها یک شغل دولتی را عهده‌دار باشد، متخلف از این قانون به انفصال بین 3 تا 6 ماه محکوم می‌گردد. وی عنوان داشت: امید داریم در سایه همدلی و کارگروهی تمام مسائل و مشکلات مرتفع گردد و مسیر در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد کشور هموار گردد و شاهد عزت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی در جهان باشیم.

وی در ادامه ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهداء هشت سال دفاع مقدس بیان کرد: یکی از عزیزان، جانبازان و یادگاران هشت سال دفاع مقدس، برادر بسیجی و جانباز هشت سال دفاع مقدس، حسین سیاری عضو اصلی هیأت دوم بدوی که پس از سال‌ها خدمت صادقانه به همرزمان شهیدش پیوست را گرامی می‌‌داریم و امید داریم بتوانیم راه و منش شهدا را ادامه دهیم.


 رسانه جدید
علی دستافر؛ دبیر هیات عالی نظات بر تخلفات اداری:

در کنار برخورد با تخلف باید از ظرفیت‌های پیشگیری به صورت ویژه استفاده شود


در ادامه علی دستافر؛ دبیر هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری با اشاره به مسائل مهم سلامت اداری در سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی بیان کرد: باید در کنار برخورد با تخلفات از ظرفیت‌های پشگیری هم به صورت کاملا ویژه استفاده و پیاده‌سازی شود.

دستافر ادامه داد: در حوزه‌هایی که تخلفات از جنس موارد مالی است، باید خیلی سخت و با جدیت برخورد گردد و هیچگونه اغماضی در این خصوص جایز نمی‌باشد و آراء هیأت باید وصف بازدارنگی داشته باشد.

دبیر هیات عالی نظارت بر تخلفات اداری عنوان کرد: رسیدگی‌ها نباید در هیأت‌ها آنقدر طولانی باش که موجب اطاله رسیدگی به مسائل گردد، که همین امر می‌تواند تبعات منفی به دنبال داشته باشد.

دستافر در ادامه تصریح کرد: شناسایی عوامل بروز تخلف و توجه جدی به آسیب‌شناسی و علت‌یابی تخلفات باید در اولویت دستگاه‌ها قرار بگیرد و به صورت جدی آن را دنبال کنند.


در پایان نشست تخصصی سوالاتی از سوی مدیران مطرح و مورد بررسی قرار گرفت و توضیحات لازم نیز در خصوص رفع ابهامات ارائه گردید.

(شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۲) ۱۳:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید