جزییات خبر

با تکیه برتوان جوانان ایرانی و دانش نوآورانه

عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
(دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲) ۱۲:۱۳

تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی در سال جاری با هدف تولید گاز پایدار، فرآورش حداکثری و با کیفیت با موفقیت پایان یافت.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد شفیع موذنی در این باره گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با بهره گیری از روش های نوین و تجربیات گذشته،با وجود گرمای طاقت فرسای تیرماه به لطف خدواند، تلاش و مشارکت تمامی کارکنان پالایشگاه سوم و واحدهای پشتیبان کننده ستادی، با رعایت اصول ایمنی،زودتر از برنامه مدون با موفقیت پایان یافت.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: تعمیرات اساسی سال 1402 پالایشگاه سوم پارس جنوبی در یک برنامه فشرده 16 روزه با سهم 8 روزه هر فاز از تاریخ 29 خردادماه آغاز و تا نیمه اول تیرماه ادامه یافت.

وی پیرامون شروع تعمیرات و برنامه مدون تعمیرات اساسی ردیف‌های گازی 4و5 گفت: تعمیرات فاز 4 که در نیمه اول بازه زمانی تعمیرات اساسی انجام شد با تعویض غربال مولکولی ردیف دوم گازی , تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات ، تعویض فیلترها و شستشوی برج جذب ردیف های اول و دوم انجام گرفت و همچنین تعمیرات پیشگیرانه سیستم های حفاظت فرایندی در فاز 4 و تست و تعویض باطری‌های برق پشتیبانUPS ایستگاه های برق 13 گانه پالایشگاه در بازه زمانی تعمیرات این فاز، انجام گرفت.

موذنی در ادامه اظهار کرد: در نیمه دوم بازه تعمیرات اساسی 1402 پالایشگاه سوم، تعمیرات فاز 5آغاز شد که با توفیق الهی وپشتکار متخصصین و تلاشگران عرصه صنعت این پالایشگاه و با همت و بازوی پرتوان نیروهای سختکوش آورهال مجتمع گاز پارس جنوبی، زودتر از برنامه مدون به اتمام رسید.

مؤذنی؛ تعویض غربال مولکولی ردیف های گازی سوم و چهارم, تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات ، تعویض فیلترها و شستشوی برج جذب ردیف های سوم و چهارم و همچنین تعمیرات پیشگیرانه سیستم های حفاظت فرایندی ESD و F&G را نیز از اقدامات انجام شده در فاز 5 پالایشگاه سوم دانست .

مدیر پالایشگاه سوم با یادآوری فشردگی و محدودیت زمانی همراه با گستردگی و تعدد فعالیتهای تعمیرات اساسی سال 1402 پالایشگاه سومخاطر نشان کرد: یکی از فعالیت های برجسته و بدیع تعمیرات اساسی امسال که بر اساس تحلیل مشاهدات خرابی بر روی کارت های کنترلی، برای اولین بار در سطح مجتمع، توسط همکاران سیستم برنامه ریزی پالایشگاه سوم انجام گرفت، اورهال کارت‌های کنترلی سیستم کنترل فرایندی ESD وF&G، تمیزکاری و نصب مجدد آنها در چهار ایستگاه ابزاردقیق ردیف های گازی بود.

وی ادامه داد: همچنین تعویض کوپن های مسیر فرایندی درپایش میزان خوردگی. و تعمیرات اساسی یکی از تانک های ذخیره میعانات گازی که از اواسط اردیبهشت ماه با برنامه 70 روزه آغاز شده است و امیدواریم که به یاری خدا و همت همکارانم در پالایشگاه سوم، مطابق برنامه زمانی پایان خواهد یافت،از دیگر اقدامات مهم صورت گرفته در این محدوده زمانی تعمیرات اساسی می باشد.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲) ۱۲:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید