جزییات خبر

با تکیه بر نوآوری و توان متخصصان داخلی:

مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سامانه هواشناسی در پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد

مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی سامانه هواشناسی در پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت انجام شد
(سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲) ۰۸:۰۴

پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان نخستین پالایشگاه در پارس جنوبی با تکیه بر تخصص، نوآوری و توان داخلی متخصصان خود موفق به طراحی و پیاده سازی سامانه جدید هواشناسی گردید.

 به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مهدی گرامی شیرازی، مدیر پالایشگاه دوازدهم پارس جنوبی ضمن بیان این خبر در این باره گفت : اداره HSE و پدافند غیرعامل پالایشگاه به جهت نیازمندی های عملیاتی خود درتشخیص صحیح و دقیق سرعت و جهت باد درمواقع اضطراری (نشت گاز و حریق) و همچنین تصمیم گیری برای پروانه های کاری در شرایط غیر عادی (سرعت زیاد باد ، دما و رطوبت بالا) نیازمند سامانه ای جهت تشخیص شرایط فوق بود.


گرامی شیرازی در ادامه خاطرنشان کرد: اداره HSE با استفاده از پتانسیل و توانمندی داخلی متخصصان ووکارکنان نوآور این مجموعه، اقدام به طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه هواشناسی نمود.

گرامی شیرازی در ادامه به شاخص های برتر این سامانه اشاره نمود و تصریح کرد: از مهمترین مزایای این سامانه، مانیتورینگ سرعت و جهت باد ، دما و رطوبت هوا، سازگاری با شرایط آب و هوای منطقه,پایش آنلاین و نصب و راه اندازی با کمترین قیمت و توان داخلی می باشد.

وی ادامه داد: این سامانه قابلیت اتصال و ارسال اطلاعات به تمامی پالایشگاه ها و ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی را نیز دارد و این دستگاه با هزینه کمتر از یک سوم پیشنهاد شرکت های بیرونی تهیه شده است.

در ادامه، حبیب الله رئوف رئیس HSE و پدافند غیرعامل پالایشگاه دوازدهم مجتمع گاز پارس حنوبی بیان کرد: اداره HSE با توجه به نیاز عملیاتی واحدهای ایمنی و آتش نشانی در فعالیت های روزانه، مانورها، تمرین ها و عملیات های اطفاء حریق به شرایط جوی بالاخص سرعت و جهت باد، تصمیم به طراحی و ساخت سامانه فوق گرفت.

وی گفت: در این راستا با اعتماد و تکیه بر توان و پتانسیل کارکنان داخلی این مجموعه، این مهم انجام و به بهره برداری رسید.

رئوف به ویژگی های بارز این دستگاه اشاره نمود و بیان کرد:نمایش داده های مورد نیاز بصورت آنلاین و با دقت فراوان، نصب آسان،دمای کاری منفی 20 تا مثبت 60 سانتیگراد،اندازه گیری سرعت و تعیین جهت باد،اندازه گیری سطح رطوبت تا 80 درجه و قابلیت ذخیره از داده های ورودی از ویژگی ها و اقدامات مهم این سامانه است.

رسانه جدید

(سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲) ۰۸:۰۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید