جزییات خبر

تعمیرات فاز چهارم پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

تعمیرات فاز چهارم پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲) ۱۱:۵۸

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان داخلی، همکاری با شرکت‌های ایرانی، فناور و دانش‌بنیان، تعمیرات فاز چهارم پالایشگاه سوم پارس جنوبی با موفقیت انجام شد.





به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد شفیع موذنی در‌ این‌باره بیان کرد: پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی برای اعتلای اقتصاد و عزت کشور از ابتدای سال تاکنون اقدامات شایسته‌ای در جهت تولید پایدار گاز و محصولات جانبی انجام داده و خوشبختانه تعمیرات فاز چهارم این مجموعه در بازه زمانی 8 روز (در تاریخ پنجم تیرماه)با پیاده‌سازی کامل برنامه‌ها و نقشه‌ی راه تعمیراتی پایان یافت.

موذنی در ادامه به دستاوردهای مهم تعمیرات فاز چهارم اشاره نمود و تصریح کرد: در فاز چهارم پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، تعویض غربال مولکولی ردیف دوم گازی، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات و تعویض فلیترها و شستشوی برج جذب ردیف اول و دوم با همکاری 100 درصدی سازندگان و توان داخلی انجام شد.

وی ادامه داد: تعمیرات پیشگیرانه سیستم‌‌های حفاظت فرایندی فاز چهارم، تست و تعویض باطری‌های برق پشتیبان UPS ایستگاه‌های برق 13 گانه پالایشگاه نیز با اقدامات نوآورانه و شاخص کارکنان و متخصصان این مجموعه در سال " مهارتورم و رشد تولید" در بالاترین سطح کیفیت انجام و به ثبت رسید.

به گفته‌ی مدیرپالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی، درحال حاضر مجتمع گاز پارس جنوبی با یاری خدای متعال و تکیه بر نیروهای توانمند داخلی تعمیرات پالایشگاه‌های سیزده‌گانه را درجهت تولید مستمر و پایدار گاز و آماده‌‌‌سازی کامل پالایشگاه‌ها برای شروع فصل زمستان سال جاری در دست اجرا دارد و خوشبختانه این رویداد مهم طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده در حال پیشرفت است.

موذنی گفت: تعمیرات فاز پنجم پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی نیز با پشرفت 70 درصدی در حال انجام است و امید داریم طبق برنامه در سیزدهم تیرماه سال جاری به ایستگاه نهایی برسد.
وی ادامه داد: در این فاز بسیار مهم تعویض غربال مولکولی ردیف‌های گازی سوم و چهارم، تعمیرات سالانه کمپرسور واحد تثبیت میعانات و تعویض فیلترها و تعمیرات برج جذب ردیف‌های سوم و چهارم در شرایط بسیار سخت و گرمای طاقت‌فرسا در حال انجام است.

موذنی در ادامه به فعالیت‌های مهم و برجسته این دوره از تعمیرات در پالایشگاه سوم پارس جنوبی اشاره نمود و خاطرنشان کرد: از فعالیت‌ها و دستاوردهای برجسته و بدیع تعمیراتی امسال بر اساس تحلیل مشاهدات خرابی بر روی کارت‌های کنترلی برای نخستین بار در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی به همت کارکنان سیستم برنامه‌ریزی انجام و به ثبت رسید.

وی ادامه داد: خارج نمودن صدها کارت کنترلی از کابین‌های سیستم کنترل فرآیندی، تمیزکاری و نصب آن در چهار ایستگاه ابزار دقیق ردیف‌های گازی نیز یکی از اقدامات مهم تعمیراتی این مجموعه می‌باشد.

مدیرپالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: عملیات تعمیرات اساسی بر روی یکی از تانک‌های ذخیره‌سازی میعانات گازی که از تاریخ دهم اردیبهشت‌ماه با برنامه‌ریزی تعمیراتی در بازه زمانی 70 روزه آغاز شده بود با توان و کارشبانه‌روزی متخصصان و کارکنان طبق برنامه زمان‌بندی شده با موفقیت پایان یافت.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید



(شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲) ۱۱:۵۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید