جزییات خبر

با بهره‌مندی از توان و دانش سازندگان ایرانی ودانش‌بنیان‌ها

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد
(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲) ۱۵:۱۱

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف مدیریت موثر بر دارائی‌های فیزیکی، با برنامه‌ریزی انجام 685 دستور کار و با بهره‌مندی از توان و دانش سازندگان داخلی وشرکت‌های دانش‌بنیان آغاز گردید.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد شفیع موذنی، مدیر پالایشگاه سوم پارس جنوبی در این باره گفت: تعمیرات اساسی در پالایشگاهها با توجه به اهمیت دسترس پذیری و قابلیت اطمینان تجهیزات پالایشگاهی به منظور حفظ تولید حداکثری مستمر و نیز حفظ ارزش های دارایی های فیزیکی پالایشگاه با تمرکز بر رعایت کلیه دستورالعمل های اچ‌اس‌ئی در جهت نیل به اهداف استراتژیک و دستیابی به اهداف زیست محیطی، برنامه ریزی و اجرا می‌گردد.

موذنی در این باره تصریح کرد: مطابق با برنامه سالانه عملیات تعمیرات اساسی در پالایشگاه‌ها، دوره فعالیت تعمیراتی سال جاری پالایشگاه سوم از دوشنبه ( 29 خردادماه) به منظور برداشت بهینه و حداکثری ارزش اقتصادی تولید از میدان مشترک، حذف توقف کلی پالایشگاه، کاهش زمان تعمیرات اساسی و هماهنگ با زمان تعمیرات مورد درخواست سکوهای دریایی به صورت فازی آغاز و به مدت 16 روز برنامه ریزی و ادامه خواهد داشت.

وی؛ پیرامون برنامه ریزی‌های انجام شده در جهت کسب و دستیابی نتیجه بهتر در فعالیت‌های تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه سوم پارس جنوبی، افزود: مدیریت منظم و مؤثر بر دارائی‌های فیزیکی با برنامه‌ریزی دقیق بر اهداف انجام تعمیرات اساسی امسال با اجرای بیش از 685 دستور کار اصلاحی و پیشگیرانه برنامه‌ریزی گردیده و آینده نگری در تعویض برخی از قطعات مهم فرایندی، اهتمام به مدیریت دارائی های فیزیکی و کسب مزیت رقابتی را می توان از مشخصه های تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه سوم پارس جنوبی بر شمرد .

 مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه بیان کرد: با تکیه بر توان متخصصان و کارکنان این مجموعه، استفاده از دانش و نوآوری شرکت‌های داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 357 دستور کار اصلاحی و 328 دستورکار پیشگیرانه تعمیراتی در بازه زمانی تعمیرات اساسی انجام می‌شود.

به گفته‌ى موذنی، بازدید از کوره ها، بازرسی، تعمیرات داخلی و تعویض فیلترهای ورودی، شستشوی برج های جذب هر چهار ردیف گازی، تعمیرات داخلی و شارژ مولوکولارسیو درایرهای ترین‌ها از عمده فعالیت‌های تعمیرات اساسی سال جاری می‌باشد.

وی با اشاره به مهمترین اهداف انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: انجام عملیات تعمیرات اساسی با هدف بهبود شاخص‌هایی چون قابلیت اطمینان، در دسترس پذیری و ارتقای رضایتمندی مشتریان، برنامه ریزی گردیده است .

رسانه جدید
رسانه جدید
(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲) ۱۵:۱۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید