جزییات خبر

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه اول پارس جنوبی:

توجه و نگاه ویژه مجتمع گاز پارس جنوبی به مسائل زیست محیطی امری ضروری ‌است

توجه و نگاه ویژه مجتمع گاز پارس جنوبی به مسائل زیست محیطی امری ضروری ‌است
(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲) ۱۶:۴۳

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه اول پارس جنوبی با تاکید بر توجه ویژه به مسائل و برنامه‌های زیست محیطی گفت: پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم نگاه ویژه و راهبردی به مسائل زیست محیطی در مناطق پیرامونی دارد.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، مهدی شاهسونی با تاکید بر توجه ویژه و پیاده سازی برنامه‌های زیست محیطی در پالایشگاه اول پارس جنوبی بیان کرد: با توجه به گسترش شرکت‌های تولیدی و پتروشیمی‌های مستقر در منطقه توجه به مسائل زیست محیطی در پارس جنوبی یک امر بسیار راهبردی و ضروری می‌‌باشد.

رئیس امور بهداشت، ایمنی و محیط زیست پالایشگاه اول پارس جنوبی در ادامه به شعار "نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی" اشاره نمود و تصریح کرد: در سال جاری و با هدف توسعه و ترویج فرهنگ نگهداشت و حفاظت از محیط زیست، برنامه های جامع و مهمی با تلاش متخصصان و کارکنان واحد حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در تقویم اجرایی این مجموعه می‌باشد.

وی در ادامه گفت: تعهد به مسئولیت اجتماعی، حفظ محیط طبیعی، افزایش آگاهی‌های زیست محیطی در زمینه‌ی وضعیت بحرانی اجتماعی و لزوم همیاری و مشارکت همگان جهت حل این معضل جهانی در راستای خودداری و مدیریت صحیح مصرف پلاستیک ها و آلودگی‌های ناشی از پلاستیک که منجر به حوادث غیرقابل جبران و تاثیرات نامطلوبی در اکوسیستم های خشکی و دریایی می گردد از اقدامات مهم این مجموعه می‌باشد.

به گفته‌ی شاهسونی، تبدیل فرهنگ محیط زیستی به معارف عمومی در میان کارکنان و مسئولان و ارتقای فرهنگ عمومی و آشنایی عموم کارکنان با اهداف، دیدگاه ها، سیاست ها و برنامه های واحد حفاظت محیط زیست پالایشگاه اول پارس جنوبی از دیگر برنامه‌های راهبردی واحد وحیط زیست در سال جاری است.

وی در ادامه گفت: آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث انبار نگهداری پسماندهای صنعتی و ویژه با رعایت الزامات محیط زیستی، پاکسازی ساحل زیبای پارک ملی دریایی نایبند، برگزاری دوره آموزشی محیط زیستی و تقدیر از محیط بانان و فعالان محیط زیستی از جمله برنامه های اجرا شده در هفته محیط زیست می باشد.

شاهسونی خاطرنشان کرد: مراقبت از محیط زیست به عنوان وظیفه‌ای قانونی، اخلاقی، دینی و یک مسئولیت اجتماعی، امری مهم و تکلیفی همگانی می باشد و در این راستا پالایشگاه اول مجتمع به انجام مطالعات ارزیابی چرخه حیات، توسعه فضای سبز با استفاده از گونه‌های بومی و سازگار با اقلیم منطقه، راه اندازی دستگاه امحاء لامپ، ساخت انبار نگهداری موقت پسماندهای عادی، نصب دستگاه پرس کاغذ و پت، نصب دستگاه پرس بشکه های فلزی و پلاستیکی و به کارگیری روش های استفاده مجدد، بازیافت، فروش و امحاء در مدیریت بهینه ی پسماندهای صنعتی و ویژه همت گماشته است.

وی گفت: رسیدن به سطح مطلوب استانداردهای محیط زیستی و نیل به اهداف توسعه پایدار جز با همکاری و هماهنگی سطوح مختلف سازمانی و اهتمام مدیران، سرپرستان و کارکنان این صنعت امکان پذیر نخواهد بود و امید داریم این مناسبت فرصتی را فراهم آورد تا نگاه عمیق تری نسبت به این مسئله پیدا کرده و در حفاظت از محیط زیست برای نسل های آینده مسئولانه تر رفتار نماییم.

رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
(سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲) ۱۶:۴۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید