جزییات خبر

برگزاری رزمایش واکنش در شرایط اضطراری با سناریوی نشت شدید گاز و آتش‌سوزی گوگرد

برگزاری رزمایش واکنش در شرایط اضطراری با سناریوی نشت شدید گاز و آتش‌سوزی گوگرد
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲) ۱۴:۲۹

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی از برگزاری تمرین واکنش در شرایط اضطراری با سناریوی نشت شدید گاز و آتش سوزی گوگرد و تخلیه اضطراری واحدهای عملیاتی و غیرعملیاتی پالایشگاه دهم پارس جنوبی خبر داد.



به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد نعمتی، مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی در این باره گفت: تمرین واکنش در شرایط اضطراری با سناریوی نشت شدید گاز در واحد 100 و همزمان آتش‌سوزی گوگرد در واحد 144 پالایشگاه با موفقیت برگزار شد.

وی با اشاره به اهداف مهم این رزمایش بیان کرد: این رزمایش با هدف ارزیابی آمادگی نیروی انسانی برای مقابله و واکنش در شرایط اضطراری و ایجاد آمادگی و توانمندسازی نیروی انسانی پالایشگاه در تخلیه اضطراری در کوتاه‌ترین بازه زمانی و همچنین ارزیابی توان برگشت‌پذیری تأسیسات، پس از بروز شرایط اضطراری جهت استمرار تولید با موفقیت انجام گردید.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه اظهار کرد: عملکرد تیم‌های بهره‌برداری، تعمیرات، ایمنی، آتش‌نشانی، حراست، پشتیبانی و خدماتی، ICT و تیم پزشکی و کلینیک پالایشگاه و میزان آمادگی اعضای هسته مقابله با شرایط اضطراری پالایشگاه (ERC) مورد ارزیابی قرار گرفت، که خوشبختانه تمامی تیم‌ها با آمادگی مناسب نقش خود در کنترل عملیات را به خوبی ایفا نمودند.

وی به دستاورد مهم این تمرین اشاره نموده و بیان کرد: تمرین عملیات تخلیه اضطراری پالایشگاه با مشارکت تمامی کارکنان حاضر در بخش‌های عملیاتی و غیرعملیاتی با حضور در محل تجمع امن و همکاری واحدهای ایمنی و حراست با موفقیت انجام پذیرفت و به موارد حائز اهمیت در این تمرین از جمله سطح بالای آمادگی تیم‌های آتش‌نشانی و کلینیک پالایشگاه دهم و همکاری و هماهنگی پالایشگاه معین اشاره نمود.

به گفته‌ی مدیر پالایشگاه دهم پارس جنوبی در این تمرین ارزیاب‌هایی نیز از پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی، عملکرد تیم‌های عملیاتی و هسته مقابله با شرایط اضطراری پالایشگاه دهم را مورد ارزیابی دقیق قرار دادند.

نعمتی بیان کرد: امتیازات پالایشگاه دهم پارس جنوبی در انجام این رزمایش در سطح خوب و عالی تعیین گردید؛ همچنین نقاط ضعف و قوت پالایشگاه نیز توسط این ارزیاب‌ها شناسایی و تصمیمات مدیریتی در این خصوص از جمله برگزاری دوره‌های بازآموزی واکنش در شرایط اضطراری و تأمین تجهیزات تکمیلی برای اتاق مدیریت بحران پالایشگاه، اتخاذ گردید.

رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲) ۱۴:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید