جزییات خبر

با حضور هیئت نظارت وزارت نفت در مجتمع گاز پارس جنوبی:

وضعیت اجرا و پیشرفت برنامه های مصوب کاهش آلودگی محیط زیست پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت

وضعیت اجرا و پیشرفت برنامه های مصوب کاهش آلودگی محیط زیست پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت
(چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲) ۱۴:۴۵

در راستای پیگیری و نظارت بر اقدامات انجام شده در خصوص برنامه‌های کاهش مشعل سوزی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، هیئت نظارت وزارت نفت از پالایشگاه هشتم و یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی بازدید کردند.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد سعیدیان، مدیر پالایشگاه یازدهم مجتمع گاز پارس جنوبی در ابتدای این بازدید بیان کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با کاهش مشعل سوزی، با تلاش کارکنان و متخصصان این مجموعه اقدامات شاخص و نوآورانه‌ی را آغاز نموده و امید داریم بتوانیم با برنامه‌ریزی و کارگروهی دستاوردهای خوبی را به ثبت برسانیم.

سعیدیان در ادامه گفت: عزم جدی در دولت سیزدهم و وزارت نفت برای کاهش آلایندگی های محیط زیستی در سراسر پالایشگاه‌های پارس جنوبی آغاز شده و این موضوع در دولت سیزدهم با حمایت های ریاست جمهور ، هیات وزیران و وزیر نفت به صورت ویژه پیگیری می شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های مربوطه در این زمینه در مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده است. در همین خصوص در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به صورت اجرایی و فنی مواردی که به آلایندگی محیط زیست از جمله آب ، خاک و هوا منجر می شود شناسایی شده است و گام‌های موثری برداشته شده است.

مدیر پالایشگاه یازدهم در ادامه تصریح کرد: بر این اساس تعویض قطعات و تجهیزاتی که به دلیل فرسودگی دچارآلایندگی می شوند در دستور کار قرار گرفته است تا تجهیزات جدید و نو با مشارکت سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان در پالایشگاه‌های این مجموعه راهبردی کشور جایگزین شود .

وی گفت: نصب این قطعات تاثیرات بسزایی در کاهش فلرینگ و ارسال گاز به مشعل ها خواهد داشت و در این زمینه قراردادها اخذ شده و کالاها برای پالایشگاه هایی که در سایت یک و 2 مستقر هستند در حال تامین است.

گقتنی است در این بازدید، نمایندگان سازمان محیط زیست کل کشور، سازمان محیط زیست استان ، حفاظت محیط زیست شرکت ملی گاز ایران، واحدهای حفاظت محیط زیست ارشد منطقه و شرکت نفت و گاز پارس از پالایشگاه هشتم و یازدهم بازدید میدانی انجام دادند.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید

(چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲) ۱۴:۴۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید