جزییات خبر

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی:

همکاری با شرکت دانش بنیان در سال " مهار تورم و رشد تولید" اولویت نخست مجتمع گاز پارس جنوبی

همکاری با شرکت دانش بنیان در سال " مهار تورم و رشد تولید" اولویت نخست مجتمع گاز پارس جنوبی
(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۱:۲۹

سال گذشته، با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و سازندگان داخلی، بیش از 5 هزار و 107 نوع کالا و تجهیزات راهبردی در سیزده پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی مورد استفاده قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با بیان این مطلب، اظهار داشت: یکی از راهبردهای کلیدی و دارای اولویت این مجموعه، حمایت از ساخت داخل و کالای ایرانی است و بر همین اساس، سال گذشته بیش از 5 هزار و 107 نوع قطعه و تجهیزات ساخت داخل در پالایشگاه‌های این مجتمع مورد استفاده قرار گرفت.


وی اظهار داشت: اجرای طرح‌های توسعه‌ای و افزایش ظرفیت در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال جاری با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که شعار سال را «مهار تورم، رشد تولید» نام‌گذاری کرده‌اند، در دستور کار قرار داده شد تا متخصصان و کارکنان در مسیر عزت و سربلندی کشور عزیزمان گام بر‌دارند.


باهوش ادامه داد: استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان در مجتمع گاز پارس جنوبی ازجمله اولویت‌های این مجتمع در سال جاری، با توجه به شعار "مهار تورم و رشد تولید" به شمار می‌آید.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی تصریح کرد: هم‌اکنون این مجتمع با بیش از 100 شرکت دانش‌بنیان در حوزه بازرگانی، پژوهشی و ساخت بار اول قطعات و تجهیزات همکاری دارد؛ برخی از این شرکت‌ها در قالب یک کنسرسیوم هستند که این مجتمع با آن‌ها در زمینه‌های مختلف قرارداد دارد، ضمن آن‌که با پارک‌های علم و فناوری که شامل چندین مجموعه است نیز، همکاری مستقیم دارد.


به گفته باهوش، در بخش تجهیزات دوار، دانش فنی توربو اکستندرها و کلدباکس‌ها در این مجتمع که تکنولوژی آن در اختیار 4 الی 5 شرکت خارجی بود، بومی‌سازی شد؛ ضمن آن‌که با بومی‌سازی دانش فنی این تجهیزات، انحصار این شرکت‌های خارجی توسط ایرانی‌ها در این بخش به صورت کامل از بین رفت.
وی با بیان این‌که به صنعتگران این فرصت را داده و زیرساخت‌های مورد نظر را در اختیار آنان قرار می‌دهیم، گفت: با فراهم شدن این امکان، از تکنولوژی ایرانی در بخش مورد نظر استفاده می‌کنیم.


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در پایان، بیان کرد: در مجتمع گاز پارس جنوبی توسعه تکنولوژی در تجهیزات مربوط به کمپرسورها، دستگاه‌های دوار، کلدباکس، شیرآلات و ولوهای "با طراحی خاص" صورت می‌گیرد. از سال 90، خودکفایی در ساخت تجهیزات و قطعات مورد نیاز مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار قرار گرفته و در سال جاری نیز گام‌های مهمی در این خصوص برداشته خواهد شد


(پنج شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۱:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید