جزییات خبر

با تکیه بر توان داخل و اقدامات نوآورانه:

انجام عملیات تخلیه و شارژ درایرهای ردیف گازی دوم و چهارم پالایشگاه هشتم پارس جنوبی به صورت برخط

انجام عملیات تخلیه و شارژ درایرهای ردیف گازی دوم و چهارم پالایشگاه هشتم پارس جنوبی به صورت برخط
(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۵:۵۶

برای نخستین بار در پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی، عملیات تخلیه و شارژ درایرهای ردیف‌های گازی دوم و چهارم این مجموعه به صورت برخط و با کاهش خوراک این دو ردیف گازی با موفقیت در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی چابوک، مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: با تکیه بر دانش بومی و اقدامات نوآورانه کارکنان و متخصصان این مجموعه در عملیات تعمیرات اساسی سال جاری برای اولین بار در پالایشگاه پنجم عملیات تخلیه و شارژ درایرهای ردیف‌های گازی دوم و چهارم با موفقیت در حال انجام است.

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: در تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه هشتم پارس جنوبی توقف فازی تنها شامل 3 روز توقف فاز بیستم می‌باشد و پس از ان توقف تنها در سطح ردیف گازی 5 روز ردیف اول، 8 روز ردیف سوم و 3 روز ردیف چهارم می‌باشد.

وی ادامه داد: از روز سوم تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم تا آخرین روز با ارسال گاز دریافتی از سکو به سایر پالایشگاه‌ها میزان برداشت از مخزن مشترک پارس جنوبی کاهش نداشته است و این اقدام شاخص از نقاط قوت تعمیرات اساسی سال جاری می‌باشد.

چابوک در ادامه تصریح کرد: همسو با برداشت و تولید حداکثری از مخازن مشترک با بررسی‌ ریسک‌های تولید تا تعمیرات اساسی سال 1403 تنها تعمیرات اضطراری، پیشگیرانه و اقدامات اصلاحی در خصوص تجهیزاتی که ریسک توقف و یا کاهش طول در ادماه سال را داشت انجام می‌پذیرد.

مدیرپالایشگاه هشتم پارس جنوبی گفت: تعمیرات مهم و حیاتی این مجموعه با برنامه‌ریزی دقیق و منظم جهت انجام 934 درخواست کار تعمیراتی و اصلاحی محقق شده است.
چابوک در ادامه به انجام مهمترین اقدامات و کارهای شاخص در بازه زمانی تعمیرات اساسی اشاره نمود و بیان کرد: بازرسی داخلی بیش از 21 تجهیزات اصلی، تعمیر و کالیبراسیون حدود 69 عدد شیر صنعتی و شیر اطمینان در سایز و کلاس مختلف، طرح اصلاحی بر روی مسیر تزریق متانول به کولدباکس‌های هر چهار ردیف گازی، تعویض کاتالیست درایرهای ردیف‌های گازی از مهترین کارها در بازه زمانی تعمیراتی این مجموعه می‌‌باشد.

وی ادامه داد: تعویض کاستیک واحدهای تریتمنت با رعایت دستورعمل‌های مهندسی و ایمنی، تست نشت‌یابی و تعمیرات کولدباکس ردیف اول و سوم، تعمیر پنج عدد از شیرآلات مربوط به واحدهای نم‌زدایی بورسکوپی توربوکمپرسورهای صادرات گاز و تعمیرات دوره‌ای دوسالانه 2 دستگاه کمپرسور مهم و حساس و تعمیرات دوره‌ای 336 دستگاه از تجهیزات برقی از دیگر کارهای مهم تعمیراتی ای پالایشگاه می‌باشد.

چابوک بیان کرد: متخصصان و کارکنان این پالایشگاه به صورت شبانه روزی در تلاش هستند تا پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی را برای تولید مستمر و حداکثری گاز در فصول سرد سال 1402 آماده نمایند و ارامش و آسایش را برای هموطنان به ارمغان آورند.

 

تصاویری از پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از لنز دوربین خبرنگار


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید


(دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲) ۱۵:۵۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید