جزییات خبر

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران:

اولین قرارداد صادرت به هند تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد

اولین قرارداد صادرت به هند تا یک ماه آینده اجرایی خواهد شد
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۱۲

فروش ال پی جی مجتمع گاز پارس جنوبی به شرکت بازرگانی گاز ایران واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی, محمد علی براتی مدیر عامل شرکت بازرگانی گاز ایران در نشست مشترک شرکت بازرگانی گاز ایران و مجتمع گاز پارس جنوبی که به میزبانی مجتمع عظیم گازی برگزار شد ضمن بیان خبر فوق گفت: من ازشرکت ملی گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی که وظیفه بازاریابی و فروش ال پی جی کلیه فازهای این مجتمع عظیم را بر عهده شرکت بازرگانی گاز ایران قرار داد، تشکر می کنم.

وی افزود:شرکت بازرگانی گاز ایران دارای پتانسیل بالایی است و امیدواریم بتوانیم در آینده بازاریابی و فروش میعانات گازی مجتمع گاز پارس جنوبی را نیز بر عهده بگیریم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران گفت: شرکت ما دو نوع محصول گاز مایع و گوگرد را از پارس جنوبی صادر می کند.میزان پروپان صادراتی مجتمع گاز پارس جنوبی در سال ٩٥، بیش از ٦٣٠ هزار تن و میزان بوتان صادراتی نیز بیش از ٣٣١ هزار تن بوده است.

وی اظهار داشت: در سال ٩٤ تمام ال پی جی تولید شده صادر شد و در سال ٩٥ نیز بیش از ٩٨ درصد ال پی جی مجتمع صادر شد. از سال ٩٣ با بهبود شرایط جهانی صادرات ما نیز وضع بهتری پیدا کرد.

این مقام مسئول افزود: در حال حاضر با پتروشیمی پارس و هلدینگ خلیج فارس نیز ارتباط بسیار خوبی داریم و این می تواند به ما در داشتن سهم بیشتر از بازار جهانی و تعیبن شرایط قیمت کمک کند.

براتی اظهار داشت: در سال گذشته ٩٩.٨ درصد گوگرد مجتمع گاز پارس جنوبی صادر شد و امسال نیز تمام گوگرد تولیدی مجتمع با برنامه ریزی های صورت گرفته صادر خواهد شد.

وی تصریح کرد: در زمینه صادرات ال پی جی بزرگترین بازار هدف ما کشور چین خواهد بود. هم اکنون نیز تا ٩٠ درصد مقصد صادرات ما کشور چین است. هند نیز بازار بسته و دولتی است، امابازار بسیار مناسبی است و اولین قرارداد صادرات به این کشور بسته شده است. این قرارداد تا یک ماه آینده عملیاتی خواهد شد.

امیدواریم در آینده قراردادهایی با شرکت نفت هندوستان داشته باشیم و قراردادها بین دو دولت امضا شود. یکی دیگر از بازارهای هدف ما در آینده می تواند بازار کشور اندونزی باشد.
مجتمع گاز پارس جنوبی
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۱۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید