جزییات خبر

با تکیه بر توان داخل و باور دانش بومی

عملیات کنترل صدا در توربواکسپندر واحد اول شیرین سازی گاز پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

عملیات کنترل صدا در توربواکسپندر واحد اول شیرین سازی گاز پالایشگاه پنجم پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱) ۱۶:۰۳

با تکیه بر توان داخل و اقدامات نوآورانه، عملیات کنترل صدا در خطوط ورودی و خروجی توربواکسپندر واحد اول شیرین سازی گاز پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.



به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، بابک دده‌خانی رئیس امور بهداشت و ایمنی و محیط زیست پالایشگاه پنجم بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کارکنان خلاق و نوآور پالایشگاه پنجم پارس جنوبی پیشرفت‌های شگرفی را ثبت نموده‌اند و انجام عملیات موفقیت آمیز کنترل صدا در خطوط ورودی و خروجی توربواکسپندر واحد اول شیرین‌سازی گاز یکی از این دستاوردهای شاخص می‌باشد.


وی در این باره ادامه داد: در فرآیندهای انتقال و تبدیل مواد اولیه به محصولات میانی و نهایی پالایشگاه تجهیزاتی کار می کنند که تولید صدا در آنهاجزء ویژگی ذاتی و اجتناب ناپذیر است و در برخی از این تجهیزات صدا آزار دهنده و ناخوشایند می باشد، یکی از واحدهایی که کاهش صدای آن در اهداف و برنامه های سال جاری واحد بهداشت صنعتی اداره اچ‌اس‌ائی پالایشگاه پنجم قرار گرفت کنترل صدا در توربواکسپندر واحد اول شیرین سازی گاز می باشد.

دده‌خانی، رئیس اچ‌اس‌ائی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی بیان کرد: در راستای این امر واحد بهداشت صنعتی پالایشگاه پنجم جهت کنترل صدا در منبع و جلوگیری از بروز اثرات سوء بر سلامت پرسنل، اقدام به دعوت از شرکت های دانش‌بنیان در زمینه کاهش صدا نمود و با بررسی تخصصی،منبع اصلی ایجاد کننده صدای بالاتر از حدود مجاز شغلی در واحد‌های شیرین‌سازی گاز، دستگاه توربواکسپندر و راه‌های متصل به آن شناسایی گردید.

وی ادامه داد: پس از دریافت پیشنهادها و راهکارهای فنی در زمینه کاهش صدا از شرکت‌های مختلف ایرانی و با برگزاری کارگروه‌های تخصصی با اعضایی از واحد‌های مهندسی، بهره‌برداری و تعمیرات‌، پیشنهادات فنی یکی از شرکت‌های تولید کننده داخل که در حوزه تجهیزات کاهنده صدا محصولات دانش‌بنیان تولید و فعالیت دارد جهت انجام این ماموریت انتخاب گردید.

وی در ادامه افزود: از چند راهکار پیشنهاد شده توسط شرکت تولید کننده برای کاهش صدا با در نظر گرفتن محدودیت‌های فنی و اجرایی، راهکار استفاده از پوشش آکوستیکیدر این واحد مورد تایید قرار گرفت .اجرای این پروژه در مهرماه سال جاری آغاز و در دی ماه به پایان رسید و خوشبختانه به اهداف تعیین شده برای کاهش صدا دست یافتیم.

رئیس امور بهداشت و ایمنی و محیط زیست پالایشگاه پنجم در ادامه تصریح کرد: با بررسی‌های بیشتر و راهکارهای جدیدتر بر آن هستیم که میزان مواجهه کارکنان را با عامل زیان آور صدا در محیط کار به حداقل برسانیم و در این مسیر همسو با سیاست‌های خودکفایی و حذف وابستگی به شرکت و کالاهای خارجی،با شناسایی و به کارگیری شرکت‌های توانمند دانش بنیان گام های خوبی برداشته شده و سبب کاهش آسیب ها و بیماری های شغلی و سرعت بخشیدن در بهبود تولید پایدار گاز و محصولات جانبی و قطع وابستگی به خرید کالا و خدمات خارجی گردیده است.

دده‌خانی در پایان از حمایت‌های ویژه مدیریت پالایشگاه پنجم، کامبیز صفتی و رویکرد اچ‌اس ائی محورمدیر پالایشگاه در نیل به اهداف تمام واحد های اچ اس ائی کمال تقدیر و تشکر نمودند.

وی ادامه داد: پالایشگاه این طرح را در کمیته سلامت پالایشگاه مورد تایید و تاکید قرار دادند و بصورت ویژه به استفاده از خدمات و تخصص های شرکت های دانش بنیان داخلی تاکید نموده اند.
رسانه جدیدرسانه جدید
(سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱) ۱۶:۰۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید