جزییات خبر

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد:

بانک اطلاعات برای تولید ارزش افزوده در پارس جنوبی راه‌اندازی شود

بانک اطلاعات برای تولید ارزش افزوده در پارس جنوبی راه‌اندازی شود
(دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱) ۰۹:۲۱

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ایجاد یک بانک اطلاعات در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت‌های مستقر در منطقه تاکید کرد و گفت: با تحقق این مهم می‌توان در آینده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از داده‌های جمع‌آوری شده ارزش افزوده تولید کرد.



به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه حراست، امنیت و فناوری اطلاعات‌ در منطقه پارس جنوبی، این مهم را نشان از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه تولید محصولات مورد نیاز صنایع و شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی دانست و اظهار داشت: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت‌های مهم مستقر در منطقه پارس جنوبی از صنایع مهم و عظیم کشور محسوب می‌شود و نقش مهمی در عرصه تولید و اشتغال دارد.

محمد خوانساری با اشاره به اینکه بخش اعظم تجهیزات پالایشگاهی و پتروشیمی مستقر در منطقه در داخل کشور تولید و عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: در این راستا شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور جایگاه مهمی در تولید تجهیزات مورد نیاز مجتمع‌های صنعتی و تولیدی دارند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نیاز بازار و صنایع شرکت‌های فناور اقدام به تولید محصول می‌کنند، تصریح کرد: بخش تخصصی گاز، نفت و پتروشیمی از حوزه‌های مهم کشور محسوب می‌شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور باید نقش خود را در این عرصه بیشتر کنند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه‌گذاری 150 میلیارد دلاری در پارس جنوبی را یادآور شد و گفت: در راستای این سرمایه‌گذاری عظیم، تولید محصولات مورد نیاز صنایع در داخل یک ضرورت است که تحقق این مهم نیاز به تأمین زیرساخت‌ها است.

خوانساری بر ایجاد مرکز پردازش و بانک اطلاعات در منطقه پارس جنوبی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: ایجاد یک مرکز داده مناسب در این منطقه مهم صنعتی و تولیدی می‌توان در آینده با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان از اطلاعات جمع‌آوری شده ارزش افزوده تولید کرد.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
(دوشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۱) ۰۹:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید