جزییات خبر

باحضور مدیرعامل، مدیران ستادی، متخصصان مجتمع گاز پارس جنوبی

چهارمین همایش بین‌المللی دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار گردید.

چهارمین همایش بین‌المللی دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار گردید.
(پنج شنبه ۱ دی ۱۴۰۱) ۰۹:۲۴

چهارمین همایش بین‌المللی دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس روز چهارشنبه با حضور مدیرعامل، مدیران ستادی، کارکنان پژوهش و فناوری ، متخصصان و کارشناسان مجتمع گاز پارس جنوبی ،پژوهشگران داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت.

 به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی،چهارمین همایش بین‌المللی دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس روز چهارشنبه 30 آذرماه با حضور احمد باهوش مدیرعامل، مدیران ستادی، کارکنان پژوهش و فناوری ، متخصصان و کارشناسان مجتمع گاز پارس جنوبی ،پژوهشگران داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر گشایش یافت.

 

در ابتدای این همایش، دبیر علمی این همایش گفت: ۱۵۶ مقاله علمی از پژوهشگران داخلی و خارجی در دبیرخانه همایش پذیرش شد که در مدت ۲ روز در قالب سخنرانی و پوستر می‌شوند.

  احمد آذری عنوان کرد: این دوره از همایش دو سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس در چهار پنل تخصصی نفت (احیای چاه‌های کم بازده)، پتروشیمی (انرژی و متانول و زنجیره ارزش آن)، مسئولیت اجتماعی صنایع (انرژی و محیط زیست) و گاز (تامین پایدار خوراک پالایشگاه‌ها) برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت ملی گاز ایران حامی پنل تخصصی نفت، شرکت فجر جم حامی پنل گاز و پتروشیمی‌های زاگرس، مبین، نوری، پارس و کاویان، بانک سپه و شرکت‌های آرتین آزما و رایان انرژی حامی دیگر بخش‌های این همایش بین المللی هستند.

آذری گفت: نمایشگاه تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی در ۲ قسمت در حاشیه این همایش ۲ روزه، با حضور شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری خلیج فارس، حامیان صنعتی کنفرانس و دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار می‌شود. دانشگاه خلیج فارس در ارتباط با صنعت، رتبه پنجم کشور است.

 رئیس دانشگاه خلیج فارس در آیین افتتاحیه این همایش گفت: دانشگاه خلیج فارس در برقراری ارتباط با صنعت پیرامون خود موفق عمل کرده و در میان دانشگاه‌های جامع کشور رتبه پنجم را در این زمینه کسب کرده است.

دکتر محمد مدرسی گفت: از حدود ۹۰۰ قرارداد دانشگاه‌های کشور با صنایع در یک سال گذشته، ۱۸۰ قرارداد مربوط به دانشگاه خلیج فارس است. وی اظهار کرد: اگر قرار باشد این دانشگاه در یک عرصه به قطب تبدیل شود،  حوزه مزیتی استان بوشهر یعنی نفت، گاز و پتروشیمی یکی از مهمترین این حوزه ها است و چهره‌های علمی شاخص این دانشگاه در این گروه‌های علمی بر توان این دانشگاه افزوده است.

رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: امروز فعالان عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ارتباط خوبی با این دانشگاه دارند و افق روشنی در ارتباط صنعت انرژی استان بوشهر با دانشگاه وجود دارد. وی افزود: این دانشگاه با بیش از ۲۵۵ عضو هیات علمی آماده ایفای نقش خود برای رفع گره هایی است که در جامعه پیرامونی آن وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: بر اساس اعلام مسئولان اکنون ۸۰۰ چاه بسته یا کم بازده در کشور وجود دارد که اگر به چرخه تولید بازگردند ۱۵ درصد به تولید ناخالص ملی افزوده می‌شود؛ بنابراین فعالیت علمی در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در آیین گشایش همایش بین المللی ۲ سالانه نفت، گاز و پتروشیمی خلیج فارس بیان کرد: عمل به مسئولیت‌های اجتماعی ارزش دو سویه فراوانی برای جامعه پیرامونی و صنعت دارد و آسیب‌های بی توجهی به این مهم هم متوجه هر ۲ طرف، بویژه صنعت است.

وی افزود: مدیران صنایع بویژه در صنعت آلاینده نفت، گاز و پتروشیمی باید در این عرصه فرازمانی فکر و عمل کنند و دست کم ۲۰ سال آینده را ببینند زیرا مدیریتی در این زمینه موفق است که جلوتر از زمان بیندیشد.

صفایی بوشهر با بیان اینکه پیوست مسئولیت‌ اجتماعی صنایع باید ۱۲ مورد را دربر گیرد، عنوان کرد: رفع آلایندگی، حفظ محیط زیست و ارتقای آن، توسعه متوازن محیط پیرامونی با توسعه صنعت، ایجاد اشتغال متناسب با دگردیسی شغلی ایجاد شده پس از استقرار صنعت و مهارت افزایی در این زمینه، گسترش مناسب محیط بهداشت و درمان با تاکید بر بیماری‌های مولد صنعت و طراحی دانش بنیان پدافند غیر عامل برای صنعت و مردم با رعایت همه شاخص‌ها از مسئولیت‌هایی است که باید مورد توجه صنایع مستقر در این استان قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: توجه به محیط فرهنگی و حفظ اصالت‌ها، حل تعارضات اجتماعی و قومی، مدیریت منابع انسانی و به کارگیری نیروی انسانی دارای افق‌های مشترک فرهنگی با جامعه میزبان و توسعه فضای ورزش همگانی از دیگر وظایف این صنایع در قالب مسئولیت های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این صنایع باید گسترش مراکز دانش بنیان مرتبط با حوزه نفت، گاز و پتروشیمی، حمایت از مراکز دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فناوری، حراست از مراکز صنعتی به منظور پیشگیری از تخریب محیط پیرامونی و استحکام و ایمن سازی همه نقاطی که در حوادث می‌تواند به صنعت و مردم ضربه بزند را مورد توجه و اقدام متناسب قرار دهند.

صفایی بوشهری با اشاره به محورهای برپایی این همایش علمی، در ارتباط با اهمیت احیای چاه‌های کم بازده نفت و گاز کشور گفت: بر اساس اعلام مسئولان اکنون ۸۰۰ چاه بسته یا کم بازده در کشور وجود دارد که اگر به چرخه تولید بازگردند ۱۵ درصد به تولید ناخالص ملی افزوده می‌شود؛ بنابراین فعالیت علمی در این زمینه اهمیت بالایی دارد.

وی اذعان کرد: در این زمینه اندیشه‌های علمی خوبی طرح شده اما در احیای این چاه‌ها از نظر کمی از سال ۹۲ تا کنون چندان موفق عمل نشده است. نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به تلاش جهان استکبار برای سیطره بر منابع انرژی و مدیریت آن در نظم نوین جهانی، اظهار کرد: دیپلماسی صنعتی انرژی از مهمترین مولفه‌هایی است که باید فرهیختگان پیرامون ان بررسی کنند چرا که نفوذ استکبار در این عرصه مانع از اقتدار کشورهای صاحب انرژی شده است.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
(پنج شنبه ۱ دی ۱۴۰۱) ۰۹:۲۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید