جزییات خبر

رئیس امور بهداشت ایمنی و محیط زیست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

نصب و راه‌اندازی دستگاه کمپوستر، همسو با توجه به مسائل زیست محیطی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی

نصب و راه‌اندازی دستگاه کمپوستر، همسو با توجه به مسائل زیست محیطی در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی
(شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۴:۴۰

رئیس امور بهداشت ایمنی و محیط زیست پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات راه اندازی و استفاده از دستگاه کمپوسترکه با تکیه بر توان و اقدامات نوآورانه سازندگان داخلی و دانش‌بنیان ساخته شده، نشان از توجه ویژه مجتمع گاز پارس جنوبی به مسائل و تلاش برای حفظ منابع زیست محیطی محیط پیرامونی است.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، بابک دده‌خانی، رئیس امور بهداشت و ایمنی و محیط زیست پالایشگاه پنجم در این باره بیان کرد: پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با توجه بر اصل حفظ محیط‌زیست و تحقق کاهش حجم پسماندها این دستگاه را برای بازیافت پسماندهای تر تولیدی نصب و راه اندازی کرده است.

دده‌خانی با اشاره به اینکه این عملیات مناسب‌ترین روش دفع پسماند و بازیافت مواد آلی از آن است بیان کرد: این دستگاه با عملکرد هوازی حرارتی و بیولوژیکی خود طی بازه زمانی 24 تا 48 ساعته کلیه پسماندهای تر رستوران را بدون تولید بو و شیرابه به کود کمپوست تبدیل می‌کند.

وی ادامه داد: با توجه به غنی بودن این کود از مواد آلی می‌توان از آن به عنوان یک اصلاح کننده خاک کشاورزی که بسیار مناسب‌تر از کودهای شیمیایی‌ست استفاده کرد.

رئیس امور بهداشت ایمنی و محیط زیست پالایشگاه پنجم پارس جنوبی تصریح کرد: پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در سال‌های اخیر تلاش‌های چشمگیر و تحسین برانگیزی برای حفظ محیط‌زیست سالم داشته و پالایشگاه پنجم نیز در با انجام برنامه‌ریزی دقیق و کارگروهی از ابتدای سال تاکنون اقدامات شاخص و بسیار نوآوری در این خصوص پیاده سازی و عملیاتی کرده است.

دده خانی یادآور شد: مجتمع فاخر گاز پارس جنوبی به‌عنوان رکن اصلی تولید در پارس جنوبی، همواره سعی کرده تا تولید حداکثری را با رعایت کامل الزام‌های محیط زیستی و روزآمدجهانی محقق کند تا تضمینی برای تولید پایدار از این منطقه باشد.

(شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱) ۱۴:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید