جزییات خبر

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

استفاده 50 درصدی قطعات و تجهیزات ایرانی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی

استفاده 50 درصدی قطعات و تجهیزات ایرانی در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۰۰

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در حاشیه‌ی بازدید از پارک علم و فناوری خراسان گفت: مجتمع گاز پارس جنوبی با حمایت بی مرز از تولیدکنندگان و شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات با کیفیت، تاکنون توانسته بیش از 50 درصد از قطعات و تجهیزات ایرانی را در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مورد استفاده قرار دهد.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری خراسان رضوی تاکید کرد: پارک‌های علم و فناوری در سطح کشور با ساخت قطعات و تجهیزات باکیفیت، بازوی پرتوان مجتمع گاز پارس جنوبی جهت تولید پایدار گاز هستند و پارک علم و فناوری خراسان رضوی از پارک‌های پیشرو در حوزه اقتصاد دانش بینان در این زمینه فعالیت بسیار چشمگیری دارند.

وی در ادامه بیان کرد: بخش بسیار بزرگی از شرکت‌هایی که در این مجموعه مستقر هستند و امروز ما شاهد فعالیت گسترده این شرکت‌ها بودیم در راستای تامین نیاز صنعت نفت و گاز فعالیت دارند و این شرکت‌ها باید با دانش روز نیازهای مهم مجتمع گاز پارس جنوبی را شناسایی نمایند و در جهت رفع نیازهای مجتمع گاز پارس جنوبی گام بردارند.

احمد باهوش که در این بازدی خاطرنشان کرد: وجود این نشست‌ها که در جهت آشنایی بیشتر با تجهیزات مهندسی آزمایشگاهی و تجهیزات کارگاهی شرکت‌ها صورت می‌گیرد اثرات بسیار موثری در بحث درک و ارتباز متقابل میان صنعت و شرکت‌های دانش بنیان دارد.

وی افزود: با توجه به شرایط کسب و کار کشور، عملکرد پارک‌های علم و وفناوری جهت کاهش تحریم‌ها در صنعت نفت و گاز مثبت ارزیابی می گردد و درب پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به روزی تمام سازندگان و شرکت های دانش بنیان باز است.

باهوش ادامه داد: با توجه به فضای کسب و کار کشور، آینده عملکرد شرکت‌های دانش بنیان و فناور، متناسب با تقاضای موجود در مجتمع گاز پارس جنوبی یک افق بسیار روشن را پیش رو دارد و انتظار داریم در آینده بسیار نزدیک شاهد رفع نیاز عملیاتی پالایشگاه های گاز کشور از ظرفیت‌های دانش بنیان باشیم.

وی تاکید کرد: توصیه می‌گردد که شرکت‌های دانش بنیان در راستای توجه به عمق ساخت داخل و فناوری‌های موجود در کشور و تکمیل زنجیره‌ ارزشی تولید برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به استفاده 50 درصدی از قطعات و تجهیزات ایرانی در پالایشگاه‌های مجتمع بیان کرد: با توجه به استفاده 50 درصدی از قطعات و تجهیزات ساخت داخل، بیشترین استفاده پالایشگاه‌های مجتمع در حوزه‌های مواد شیمیایی، قطعات و تجهیزات مکانیکی، ابزار دقیق و تجهیزات کارگاهی بوده است.

باهوش بیان کرد: بومی‌سازی و معادل‌یابی ساخت داخل برای بسیاری از مواد شیمیایی خارجی که تاکنون معادل یابی نشده است یکی از موارد و برنامه‌های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی است.

(دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱) ۰۹:۰۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید