جزییات خبر

در دومین روز همایش هم اندیشی " ورود به فصل سرما" بیان شد:

165 میلیون متر مکعب ذخیره سازی گاز در پالایشگاه شمال شرق کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

165 میلیون متر مکعب ذخیره سازی گاز در پالایشگاه شمال شرق کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است
(پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱) ۰۶:۱۳

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس در دومین روز همایش هم اندیشی ورود به فصل سرما گفت: در راستای پایداری تولید ،165 میلیون متر مکعب ذخیره سازی گاز در پالایشگاه شمال شرق کشور نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

 
به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، نشست هم اندیشی مدیران پالایشگاه گاز کشور که در مشهد با حضور شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و دیگر شرکت های پالایش گاز کشور در حال برگزاری است، یحیی فیضی، مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس افزود: درپالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس، تعمیرات اساسی انجام شده و پیش بینی قطعات یدکی و مواد شیمیایی مورد نیاز را انجام داده و با آمادگی کامل وارد فصل حداکثر تولید شده است.

فیضی با بیان اینکه برای تحقق شعارسال در 6 فروردین امسال، استراتژی های دانش بنیان ، پژوهش و کمیته خودکفایی عملیات و مرکز رشد دراولویت قرارداده است و با هم افزایی ایجاد شده برنامه های متنوعی را در راستای تحقق شعارسال اجرایی کرده است.

فیضی با بیان این خبر که روزگذشته با حضور مدیران وزارت نفت، پروژه تقلیظ گاز اسیدی را افتتاح و به ظرفیت تولید گوگرد پالایشگاه 11 هزارتن در سال اضافه شد،افزود: راه اندازی این پروژه نیاز به تعویض کاتالیست ها رابه شکل سالیانه رفع می کند.

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس گفت: خروجی برج تقلیظ گاز CO2 با غلظت 95 درصد است که 500 تن در روز تولید این پالایشگاه است که مجوزبرون سپاری آن به بخش خصوصی از شرکت ملی گاز ایران گرفته شده است.

وی افزود: راه اندازی پروژه تقلیظ گاز اسیدی که باعث افزایش تولید گوگرد به میزان 11 هزارتن درسال و تولید 500 تن CO2 شده است، می تواند 50 نفر اشتغال زایی توسط بخش خصوصی ایجاد کند.

فیضی گفت: گوگرد دانه بندی شده، گوگرد بنتونیت ، گوگرد میکرونیزه و کود اوره با پوشش گوگردی در شرکت پالایش شهید هاشمی نژاد سرخس به پایداری کسب و کار و اقتصاد و محیط زیست کمک می کند.

وی افزود: همه فعالیتهای اقتصادی در پالایشگاه با بهره وری بالا انجام می شود و در تولید گوگرد به سمت تولید محصولات با ارزش افزوده بالا حرکت می کند.

مدیرعامل پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس گفت:این پالایشگاه فرایند سبزرا برای حفظ کره زمین و محیط زیست برای نسل های آینده دنبال می کند .

وی با بیان اینکه درراستای حفظ محیط زیست پروژه حرکت به سمت مشعل های صفر اجرا شده و 90 درصد گازهای مشعل مورد استفاده قرار گرفته است.

فیضی خاطرنشان کرد: در پروژه بازچرخانی آب، مصرف آب پالایشگاه از 4 هزار به 2 هزار مترمکعب رسیده است.

وی مهمترین مسئولیت اجتماعی را تولید گاز پایدار برای صنایع و مصارف خانگی عنوان کرد و افزود: مرکز رشد پالایشگاه ماموریت آموزش جوانان را برای تولید ایده های آنها را به محصول برعهده دارد
(پنج شنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۱) ۰۶:۱۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید