جزییات خبر

در نیمه‌ی دوم سال جاری:

تولید گاز و محصولات جانبی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی افزایش می یابد

تولید گاز و محصولات جانبی پالایشگاه پنجم پارس جنوبی افزایش می یابد
(دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۱۸

سرپرست پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با انجام اقدامات شاخص و نوآورانه، فرآورش گاز و تولید محصولات جانبی در شش ماه دوم سال جاری در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی افزایش خواهد یافت.


به گزارش خبرنگار روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، کامبیز صفتی، سرپرست پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در این‌باره بیان کرد: با انجام اقدامات شاخص و تکیه بر توان داخل و دانش بومی توانسته ایم در شش ماه نخست سال جاری به میزان 8 هزار و 625 استاندارد میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه پنجم تولید و فرآورش نماییم که این رقم با انجام اقدامات شاخص و اصلاحی در شش ماه دوم سال افزایش خواهد یافت.


وی در ادامه با اشاره به اقدامات شاخص همسو با تولید پایدار و مستمر گاز و محصولات جانبی تصریح کرد: بهبود عملکرد واحد نمزدایی با تعویض کاتالیست‌های بسترهای نم زدایی ردیف های اول تا چهارم گازی و جاذبهای نم زدایی واحد تصفیه و تولید پروپان مایع و تعویض آمین در گردش ردیف سوم گازی از مهمترین اقدامات 6 ماه نخست در این پالایشگاه می‌‌باشد.


صفتی ادامه داد: انجام عملیات تعمیرات اساسی سال جاری و رفع گلوگاه های عملیاتی وچالش‌های اساسی، راه‌اندازی سامانه مکانیزه مدیریت طرح‌های اصلاحی و بهینه‌سازی و اصلاح عوامل فرآیندی، مکانیکی و سیستمی مؤثر بر عملکرد کوره‌های واحدهای ردیف‌های گازی و واحدهای تصفیه و بازیافت اتان/پروپان و بوتان، نقش بسیار مهمی در روند بهبود وضعیت تولید داشته است.


سرپرست پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: عملیات شستشوی آنلاین مبدل اصلی برج واحد تثبیت میعانات گازی بدون اثرات جانبی بر تولید- فلرینگ در این پالایشگاه با موفقیت به سرانجام رسید.


صفتی با اشاره به نقش موثر تولیدکنندگان و سازندگان قطعات و تجهیزات با کیفیت ایرانی در پالایشگاه‌های مجتمع افزود: ابعاد برداری کامل توربو اکسپندر برای پروژه ساخت بار اول در کشور، نوسازی و تعمیرات کامل مخزن ذخیره میعانات گازی و آبند مکانیکی آن برای اولین بار در پالایشگاه، ساخت و نصب پروانه و راه اندازی کمپرسور هوای ابزار دقیق و تعمیر اساسی توربو اکسپندر واحد تولید ازت و راه اندازی آن برای اولین بار در پالایشگاه و تکمیل تست و تحویل کارت‌های سیستم کنترل توربین های صادرات گاز با همت و دانش سازندگان و تولید کنندگان داخلی در پالایشگاه پنجم محقق شده است.


سرپرست پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، نقشه راه شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و پالایشگاه پنجم در سال جاری بر مبنای تحقق این موضوع، پیگیری و دنبال می‌شود و امیدواریم بتوانیم دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه و در نیمه ی دوم سال جاری داشته باشیم.

(دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱) ۰۹:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید