جزییات خبر

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی:

عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت
(سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱) ۱۷:۰۱

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه پنجم مجتمع پارس جنوبی از 23 تیر ماه ماه طبق برنامه ریزی شروع شد و در تاریخ 17 مردادماه با موفقیت پایان یافت.


به گزارش خبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد شفیع موذنی، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی در این‌باره بیان کرد: عملیات تعمیرات اساسی سال جاری پالایشگاه پنجم با استفاده از توان و اقدامات نوآورانه و بهره‌مندی از قطعات و تجهیزات سازندگان داخل طبق برنامه زمانبندی شده با موفقیت پایان یافت.

موذنی در ادامه گفت: در جهت انجام عملیات تعمیرات اساسی این پالایشگاه در مجموع 26 روز برنامه ریزی شده بود که در بازه زمانی 17 روز برای فاز 10 و همچنین 16 روز برای فاز 9 و تعداد 7 روز توقف کامل هر دوفاز، برنامه ریزی و اجرایی گردید.

وی بیان کردَ: در پروژه ی تعمیرات اساسی پالایشگاه پنجم مجموعا 1818 آیتم اصلی به منظور رفع محدودیت های تولید و بازرسی دوره ای تجهیزات جهت تضمین تولید پایدار به ویژه در فصل زمستان و ایمن نمودن تجهیزات اصلی، به مدت 26 روز ادامه داشت.

مدیر پالایشگاه پنجم در ادامه تصریح کرد: عملیات تعمیرات اساسی در فاز 9 با 655 آیتم به مدت 16 روز، فاز 10 با 591 آیتم در سایه همدلی و کارگروهی و رفع موانع تولید پایدار محصولات با ارزش افزوده به مدت 17روز و توقف کامل با 572 آیتم به مدت 7 روز جهت تعمیرات پیشگیرانه شبکه توزیع برق پالایشگاه، رفع مشکلات واحدهای یوتیلیتی ، تیپ فلر و تعمیرات واحدهای گوگردسازی برنامه ریزی با موفقیت به سرانجام رسید و تمامی موارد با بالاترین کیفیت اجرایی گردید.

موذنی با اشاره به موارد اصلی، مهم و تاثیرگذار بر فرآیند تولیدی و مرتبط با رفع گلوگاه‌های تولید عنوان داشت: تعویض جاذبهای بسترهای خشک کن گاز برای چهار ردیف گازی برای در مجموع 8 بستر،اجرای طرحهای اصلی ولوهای محصولات پروپان و بوتان ، تمیزکاری مسیرهای مبدل COLD BOX، بازرسی و تعمیر پوشش داخلی برج احیا ردیف اول گازی و ریبویلرهای برج احیا در ردیفهای اول و دوم گازی واحد بازیافت آمین ، تعویض لوپ آمین ردیف سوم گازی با آمین تازه ، تعمیر سینی های برج شیرین سازی پروپان فاز 9 و اصلاح پوشش داخلی جداکننده دی سولفید در واحد 113 از مهمترین موارد در این حوزه می باشد.


وی گفت: در انجام عملیات تعمیرات اساسی جاری در پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی باتکیه بر توان داخلی و استفاده از توان بالای سازندگان با کیفیت داخل در زمینه تامین کالاهای مورد نیاز به ویژه جاذب های خشک کننده گاز طبیعی و همچنین توان 100 در صدی نیروی متخصص داخلی گام های مهمی در راستای جهش تولید برداشته شد.

موذنی عنوان داشت: از نقاط مثبت این تعمیرات اساسی راه اندازی ردیف دوم گازی 24 ساعت قبل از مهلت تعیین شده برای تزریق به صادرات می باشد و راه اندازی ردیف اول گازی 13 ساعت قبل از مهلت مقرر برای تزریق به صادرات بوده است .

به گفته‌ی موذنی، عامل اصلی دست یافت به چنین شرایطی که منجر به تولید دستیافت به 22میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه شده ، زودتر از مهلت تعیین شده بوده است که این مهم منوط به همت ، تلاش ، همدلی و کار مشارکت گروهی تیمهای بهره برداری، تعمیرات ، ایمنی و بازرسی بوده است که خوشبختانه بدون هیچ گونه حادثه ای سبب تولید زودهنگام و تزریق به خط سراسری گردیدکه بعنوان یک نقطه قوت در اهداف و برنامه های پالایشگاه و مجتمع قلمداد می گردد .

(سه شنبه ۱ شهریور ۱۴۰۱) ۱۷:۰۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید