جزییات خبر

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی در سال جاری پایان یافت

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم پارس جنوبی در سال جاری پایان یافت
(یکشنبه ۲ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۰:۰۶

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام 700 دستور کار بازرسی فنی و تعمیراتی و همچنین 900 دستور کار تعمیرات پیشگیرانه در تاریخ نوزدهم تیرماه پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد شفیع موذنی در این باره بیان کرد: با تکیه بر نیروی جوان و دانش بومی، عملیات تعمیرات اساسی سال جاری در پالایشگاه سوم پارس جنوبی طبق برنامه و یک روز زودتر از برنامه‌ی زمان‌بندی شده پایان یافت.

مدیر پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی ادامه داد: ضریب دسترس پذیری پالایشگاه بر اساس برنامه مدون تعمیرات اساسی 95 و 75 صدم درصد برنامه ریزی شده بود که با همت همکاران عزیز و پایان زودتر از موعد تعمیرات ضریب دسترس پذیری به نود و شش و چهار دهم درصد ارتقاء یافت.


وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مهم تعمیرات اساسی امسال در فازهای 4 و 5 پارس جنوبی عنوان داشت:
تعمیرات نوک مشعل های سه گانه فاز 5 مشتمل بر بازرسی و جوشکاری، ایجاد انشعاب بر روی خط میعانات گازی جهت ارسال میعانات به پروژه تولید بودار کننده فاز 1، تعویض آمین ردیف گازی چهارم، تعویض غربال مولکولی ردیف‌های گازی اول و سوم، تعمیرات اساسی واحد آبگیر و بازرسی و تعویض خطوط خروجی کوره احیاء ردیف گازی اول از اقدامات بسیار مهم انجام شد هر بازه زمانی تعمیرات اساسی سال 1401 در این پالایشگاه می‌باشد.

وی در این خصوص ادامه داد: اعمال اصلاحات بر روی لاجیک آشکارنما‌های شعله در سیستم تشخیص و اطفاء اتوماتیک و بررسی و تعیین شرایط کابل های سیستم حفاظت نهایی از دیگر موارد مهم انجام شده در این دوره از تعمیرات اساسی است.


موذنی در این‌‌باره تصریح کرد: عملیات تعمیرات اساسی و رنگ آمیزی داخلی یکی از تانک ذخیره میعانات گازی در بازه زمانی دهم اردیبهشت تا پانزدهم تیرماه انجام پذیرفت.


وی در پایان گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با هدف تولید پایدار گاز در سال جاری و با مشارکت جمعی، در سایه همدلی تمامی واحدهای عملیاتی با موفقیت پایان یافت.


(یکشنبه ۲ اَمرداد ۱۴۰۱) ۱۰:۰۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید