جزییات خبر

طی سال گذشته محقق شد؛

رشد 20 و 30 درصدی تولید محصولات مجتمع گاز پارس جنوبی با اقدامات نوآورانه

رشد 20 و 30 درصدی تولید محصولات مجتمع گاز پارس جنوبی با اقدامات نوآورانه
(چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱) ۱۹:۳۳

با اقدامات نوآورانه و تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی، این مجتمع با رشد ۳۰ و ۲۰ درصدی در برخی محصولات خود روبرو بوده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت که در سالن جلسات شهید باهنر ساختمان مرکزی شرکت ملی گاز ایران برگزار شد، ضمن بیان مطلب فوق، به رشد تولید محصولاتی از قبیل بوتان و پروپان در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: تولید محصولات مهم بوتان و پروپان در سال گذشته نسبت به سال 99، به ترتیب با رشد 30 درصدی در محصول بوتان و رشد 20 درصدی در محصول پروپان به ثبت رسیده است.


وی ادامه داد: این در حالی است که تزریق گاز شیرین به خطوط سراسری نیز در سال گذشته نسبت به سال ۹۹، رشدی قابل ملاحظه را تجربه کرده است.


باهوش با بیان این‌که خوراک دریافتی مجتمع گاز پارس جنوبی از سکوهای دریایی در سال 1400 نسبت به سال قبل با رشد بسیار خوبی همراه بوده و این مجتمع برای پایداری تولید و افزایش آن در سال‌های آینده با برنامه گام بر‌می‌دارد، بیان کرد: اتصال تمامی پالایشگاه‌های مجتمع به برق پشتیبان، تأمین قطعات یدکی مکانیکی با کیفیت و در زمان مناسب، تأمین کمپرسورهای صادراتی یدکی، تأمین قطعات مربوط به تجهیزات دوار و تأمین به‌موقع مواد شیمیایی مصرفی از مهم‌ترین موارد در پایداری تولید و افزایش آن در سال‌های آینده است.


وی درباره نقش شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی برای تأمین نیاز داخل و افزایش صادرات گاز طبیعی به کشورهای همسایه توضیح داد: هم‌اکنون سهم مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید گاز مورد نیاز کشور بیش از ۷۲ درصد است و با تولید و صادرات محصولات جانبی مانند پروپان، بوتان، میعانات گازی و گوگرد دانه‌بندی‌شده، نقش اصلی و بسیار راهبردی در صادرات این محصولات مهم ایفا می‌کند.


باهوش ادامه داد: با تکمیل تأسیسات مربوط به صادرات گاز مایع گرم در سایت ۲ پارس جنوبی و اسکله‌ صادراتی گوگرد در این سایت به همراه تکمیل واحدهای شیرین‌سازی و ذخیره‌سازی گاز مایع در پالایشگاه‌های سایت ۲ پارس جنوبی، امکان افزایش تولید و صادرات محصولات جانبی فراهم می‌شود.


استفاده از بیش از 3 هزار کالای اساسی


مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه سخنان خود با بیان این که حمایت از تولید کالای ایرانی با کیفیت از راهبردهای مهم و اولویت‌دار مجتمع پارس جنوبی است، افزود: در همین راستا در سال گذشته بیش از 3 هزار و 102 قطعه و تجهیزات داخلی در پالایشگاه‌های این مجتمع استفاده شد که با توجه به فرآیندهای تعریف‌شده، این راهبرد تداوم خواهد داشت.


به گفته وی، با توجه به سیاست‌های کلی مجتمع گاز پارس جنوبی، از دو سال پیش، بیش از ۴۰۰ قلم کالای دیگر در مرحله ساخت و انجام آزمون‌های میدانی قرار گرفت.
باهوش ادامه داد: همچنین در جهت جایگزینی کالاهای خارجی، هم‌ اکنون 140 قلم کالا از تولیدات شرکت‌های دانش بنیان و درحوزه برق؛ ابزاردقیق و مکانیک در مرحله ساخت و انجام تست‌های عملیاتی و میدانی بوده که پس ازدستیابی به نتیجه مطلوب، کالاهای تولید داخل جایگزین نمونه‌های خارجی خواهد شد.

(چهارشنبه ۲۹ تیر ۱۴۰۱) ۱۹:۳۳
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید