جزییات خبر

با انجام اقدامات نوآور و فناوری نوین

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

عملیات تعمیرات اساسی  پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد
(سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱) ۱۸:۰۵

مدیر پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی از آغاز تعمیرات اساسی با استفاده از اقدامات نوآورانه در این پالایشگاه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، هادی چابوک در این باره گفت: تعمیرات اساسی پالایشگاه هشتم مطابق با برنامه، در بالاترین سطح آمادگی از تاریخ 16تیرماه با همت و تلاش شبانه روزی متخصصان شروع شده و تا تاریخ سی‌ام تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: از این بازه زمانی 11 روز جهت فعالیت‌های فاز 20 و 15 روز نیز جهت فعالیت‌های فاز 21 با همپوشانی 11 روزه جهت انجام فعالیتهای دوره توقف کامل می باشد.



برنامه‌ریزی جهت انجام 210 هزار نفر ساعت کارکرد در بازه زمانی تعمیرات اساسی



چابوک در ادامه به توان و تجربه متخصصان و کارکنان این پالایشگاه اشاره نمود و تصریح کرد: به منظور به حداقل رسانی بازه توقف در جریان عملیات تعمیرات اساسی و با در نظر گرفتن محدودیت های موجود در خصوص نیروی انسانی ، انجام تعمیرات اساسی با 210 هزار نفر ساعت برنامه‌ریزی گردید.

وی گفت: با توجه به اهمیت دسترس پذیری تجهیزات و قابلیت اطمینان آنها در حفظ و استمرار تولید پایدار و هدف استراتژیک مدیریت دارایی های فیزیکی، مطابق دستورالعمل های بازرسی فنی، تجهیزات پالایشگاهی در دوره های منظم سالانه مورد بازبینی و تعمیرات اساسی قرار می گیرند.

با انجام ابتکارات نوآورانه و نوین انجام هزار و 800 درخواست کار تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است

چابوک افزود: بر این اساس در تعمیرات اساسی امسال با استفاده از فناوری نو و نوین و با تجربه ارزشمند کارکنان و متخصصان این پالایشگاه و نظارت متخصصان حوزه HSE، برای انجام تعداد 1800درخواست کار تعمیراتی و تعدادی از پانچ های باقیمانده طرح، برنامه ریزی و تامین منابع مورد نیاز انجام شده است.

وی به اقدامات و کارهای که در بازه زمانی محقق خواهد شد اشاره نمود و گفت: بازرسی داخلی حدود 250 تجهیز اصلی شامل (انواع تانک، مبدل حرارتی، مخازن، فیلترها، درام ها...)، تعمیر و کالیبراسیون حدود 310 عدد شیر صنعتی و شیر اطمینان در سایز و کلاس مختلف، جوشکاری حدود 245 نقطه روی مسیرهای بخار و فرآیند، چندین طرح اصلاح مهندسی در دستور کار قرار دارد.

چابوک ادامه داد: تعویض کاتالیست درامهای واحد بازیافت گوگرد، تعویض سیکل آمین ردیف گازی چهارم و واحد فرآوری جانبی با رعایت دستورالعمل‌های مهندسی و HSE، تعویض و تقویت خط 36 اینچ آب ورودی از دریا به پالایشگاه، تست نشت یابی کولدباکس ردیف سوم، تست و نشت یابی احتمالی و عیب یابی کوره های ردیف های گازی و واحدهای جانبی، تعویض و رفع نشتی کامل از فلنج ها و ولوهای خروجی بویلرها ،تعمیر 20 عدد از شیرآلات (KV) مربوط به واحدهای نم زدایی، تعمیرات شیرهای اصلی مسیر اصلی بخار پالایشگاه از دیگر اقداماتی می باشد که محقق خواهد شد.

مدیر پالایشگاه هشتم پارس جنوبی با اشاره به حضور فعال شرکت‌های دانش بنیان و سازندگان داخل تصریح کرد: بورسکوپی توربوکمپرسورهای صادرات گاز و تعمیرات دوره ای سطح B توربین ردیف اول و تعمیرات دوره ای دو سالانه 2دستگاه کمپرسور مهم و حساس،ارتقاء سطح بهره وری از پست برق 132KV-GIS پالایشگاه با استفاده از خدمات شرکت دانش بنیان، انجام کالیبراسیون بوردهای کنترلی UPS ها،‌ ثبت انرژی تجهیرات بارز و حیاتی در سیستم PDCS در جهت مدیریت انرژی، تست و پایش 66 رشته کابل 33 کیلوولت تجهیزات مهم و حیاتی با استفاده از خدمات شرکت دانش بنیان در بازه زمانی تعمیرات اساسی محقق خواهد شد.

اصلاح روش برق رسانی به مدار کنترل توربین های صادارت گاز با روش دو منبغ تغذیه مستقل،‌ استقرار سیستم پایش پارامترهای سیستم تهویه چیلرها کمپرسورهای 11 کیلوولت پروپان، اصلاح چیدمان و توزیع انرژی مناسب برای کمپرسور هوا جهت پایداری تولید، تعمیرات دوره ای 300 دستگاه از تجهیزات برقی از جمله موتورها،‌سوئیچگیرها،‌ترانسفورماتورها، UPS ها و VFD هاو همچنین تعمیرات دوره ای و کالیبراسیون تجهیزات ابزار دقیقی و رفع نواقص سیستم کنترل FGS,DCS,ESD، تست سیستم HIPPS فاز 20و21 و رفع مشکلات مربوط به سیستم کنترل توربین های گازی در کارنامه‌ی اقدامات شاخص تعمیرات اساسی این پالایشگاه ثبت خواهد شد.



فعالیت گسترده و فعال ساخت بار اول در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی



وی بیان کرد: ساخت بار اول کارت های سیستم کنترل مربوط به دستگاههای استراتژیک توربو اکسپندر و تست موفق آنها توسط شرکت توانمند داخلی، تغییر ورژن سیستم DCS، همچنین تعدادی از برنامه ها و اهداف مهم تعمیراتی که در بازه تعمیرات اساسی اجرایی خواهد شد از دستاوردهای ساخت بار اول در این پالایشگاه می باشد.

چابوک ادامه داد: در حوزه اهداف استراتژیک واحد تعمیرات نیز 9 هدف مهم و تاثیر گذار تعریف شده که تعدادی از این اهداف باید در پایان دوره تعمیرات اساسی محقق شوند که خوشبختانه مطابق با برنامه‌ریزی های انجام شده، اجرای آنها عملیاتی شده است .



(سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱) ۱۸:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید