جزییات خبر

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد

عملیات تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد
(چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱) ۲۰:۲۱

با برنامه ریزی دقیق، اقدامات نوآورانه و تکیه بر توان و کالای داخلی تعمیرات اساسی پالایشگاه ششم‌ مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، رئیس تعمیرات پالایشگاه ششم مجتمع گازی پارس جنوبی گفت: تعمیرات اساسی این پالایشگاه با مشارکت تمام تیم‌های عملیاتی و پشتیبانی ستادی مطابق با بازبینی صورت گرفته در برنامه تعمیرات اساسی آغاز شد.


نصیری افزود: انجام تعمیرات اساسی پالایشگاه  ششم در راستای  افزایش اثر بخشی قابلیت اطمینان پالایشگاه در فصل زمستان انجام می‌شود.  

رسانه جدید
وی با اشاره به  نقش پررنگ مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید گاز و اهمیت این محصول استراتژیک در سبد انرژی کشور اضافه کرد: در راستای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت تولید، برنامه ریزی انجام تعمیرات اساسی امسال، با تمرکز بر رفع تنگناهای عملیاتی و نیل به اثر بخش بودن قابلیت اطمینان برای تولیدپایدار، در دستور کار قرار گرفت.


وی با اشاره به  اهمیت کارایی تجهیزات و قابلیت اطمینان آنها در استمرار تولید گفت: از جمله کارهای مهم تعمیرات اساسی امسال بازرسی سه ردیف کلدباکس، کوره های واحدهای شیرین سازی و تصفیه اتان، فلرهای پالایشگاه، تعویض ویپرلاین های واحد شیرین سازی، مولکولارسیو در سه ردیف گازی، فیلترهای کوالیسر، بازرسی بیش از ۳۰۰ تجهیزات اصلی، شست و شوی تانک و مسیر آمین، کالیبراسیون شیرهای  ایمنی و تعمیر بیش از ۲۵۰ عدد از شیرآلات معیوب، رفع عیب و راه اندازی پکیج‌های واحد ۱۳۲، انجام اصلاحات لازم روی سیستم نمونه گیری آنالایزرها و راه اندازی آنها و انجام طرح های اصلاحی مورد نیاز است که این موارد علاوه بر رفع موانع تولید پایدار در فصل زمستان، گامی موثر در راستای بهبود شاخص‌های استراتژیک و تجهیزات تحت گارانتی است.
رسانه جدید

وی با تاکید بر ضرورت تکیه برتوان شرکت‌های داخلی دانش بنیان در شرایط کنونی گفت: تهدیدها و محدودیت‌های ناشی از تحریم یک فرصت استثنایی برای ما است و ما توانستیم با تکیه برظرفیت این شرکت ها و گسترش همکاری های دو جانبه، نسبت به تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز خود درتعمیرات اساسی اقدام کنیم.


نصیری ادامه داد: عملیات تعمیرات اساسی با اقدامات شاخص و نوآورانه و با استفاده حداکثری از کالاهای ساخت داخل این تعمیرات اساسی تا ۲۱ تیرماه ادامه خواهد داشت.
(چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱) ۲۰:۲۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید