جزییات خبر

با انجام اقدامات نوآورانه:

عملیات تعمیر کمپرسورهای سیستم تهویه پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

عملیات تعمیر کمپرسورهای سیستم  تهویه پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
(پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱) ۱۷:۱۶

عملیات احیاء و بازسازی کمپرسورهای سیستم تهویه واحد تعمیرات برق پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی با انجام اقدامات نوین و شاخص کارکنان و متخصصان جوان در این پالایشگاه با موفقیت پایان یافت.


به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، محمدرضا زندیه، رئیس تعمیرات برق پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: یکی از مهمترین امکاناتی که در زمینه طراحی و ساخت پالایشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم تهویه و تبرید است که وجود کمپرسورها ، یکی از اصلی ترین تجهیزات سیستم تهویه و تبرید در پالایشگاههاست.

وی پیرامون عملکرد مثبت تجهیزات در راستای تولید پایدار پالایشگاه افزود: ایجاد سرمایش و تهویه مناسب با رعایت اصول زیست محیطی از جمله مسائل مهمی است که در راستای جلوگیری از آسیب به تجهیزات کنترلی و حفظ تولید پایدار در پالایشگاهها باید به آن توجه نمود و لذا به جهت برخورداری از این امکانات و تولید پایدار، حفظ و نگهداری و مراقبتهای ویژه از کمپرسورهای تهویه و تبرید از اهمیت زیادی برخوردار است .

زندیه در ادامه تصریح کرد: در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی از دو نوع کمپرسور پیستونی و روتاری استفاده شده است که 92 درصد آن را کمپرسورهای پیستونی (تعداد 96 دستگاه) تشکیل می‌دهند.

وی گفت: بطور متوسط خرابی این نوع کمپرسورها 5 دستگاه در سال است و با توجه به تولید آن در خارج از کشور، هزینه تهیه آن بسیار سنگین می باشد لذا واحد تعمیرات برق پالایشگاه سوم، بر آن شد تا نسبت به تعمیر این تجهیزات اقدام نماید و با صرفه جویی در هزینه جهت تامین وسایل مورد نیاز، موفق به احیا و بازسازی کمپرسورهای سیستم تهویه گردد.


رسانه جدید
رسانه جدید
(پنج شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱) ۱۷:۱۶
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید