جزییات خبر

گام های بزرگ پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی به سمت تولید مستمر و پاک

گام های بزرگ پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی به سمت تولید مستمر و پاک
(شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۳۸

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی به اقدام‌های مطلوب این پالایشگاه در جهت حفظ و پشتیبانی از پایداری تولید و مانع زدایی‌های عملیاتی اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه به‌طور جدی در مسیر حرکت به سمت تولید پاک با بهترین کیفیت گام برمی‌دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمد شفیع مؤذنی درباره اقدامات مطلوب این پالایشگاه در مسیر تولید مستمر و پایدار گفت: این پالایشگاه به طور جدی به سمت نوآوری، تولید پاک و ایمن حرکت می‌کند و اقدامات بسیار خوبی از ابتدای سال تا کنون انجام گرفته است.

مؤذنی در این باره گفت: تعویض گلایکول مورد استفاده در فرایند جهت‌ جلوگیری از تشکیل هیدارت در خطوط فراساحلی یکی از اقدامات مهم در این حوزه می‌باشد که با موفقیت پایان یافت.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به توان، تخصص و دانش نیروهای جوان این پالایشگاه ادامه داد: تعمیرات یکی از کمپرسور‌های تامین هوای فشرده پالایشگاه پنجم به دلیل ارتعاشات بالا و ساییدگی بیش از حد پره از سرویس خارج شد. به دلیل عدم امکان تعمیر آن(ساییدگی زیاد)، فرآیند ساخت پره در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: علیرغم تکنولوژی بالا و با تکیه بر توان داخلی و دانش متخصصان جوان کشور، ساخت پره و بالانس دینامیکی مجموعه شفت مرحله سوم کمپرسور توسط سازندگان داخلی، انجام گرفته و در حال حاضر، کمپرسور مذکور بدون هیچ مشکلی در سرویس می‌باشد.


مؤذنی گفت: اسید شویی و بهبود راندمان آب شیرین کن‌ها و پایداری تامین آب جهت تولید مستمر، انجام تعمیرات حوضچه دریافت پساب صنعتی و عملیاتی کردن آن در جهت صیانت از محیط زیست و انجام تعمیرات و عملیاتی سازی یکی از توربوکمپرسورهای صادرات گاز جهت دسترس پذیری تجهیزات حیاتی در فصول سرد سال از اقدامات شاخص در مسیر شکوفایی تولید پالایشگاه پنجم می‌باشد.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی عنوان داشت: تعویض چرخه‌ی آمین ردیفهای اول، دوم و چهارم گازی و تاثیر در فرآیند جداسازی با هدف پایداری تولید و بهینه سازی سیستم خنک سازی پکیجهای واحد دانه بندی گوگرد با هدف حفظ و پیوستگی عملکرد بهینه پکیج‌ها و جلوگیری از چسبندگی ناشی اصطکاک شکلی و سطحی گوگردهای پاستیلی شکل در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن به سرانجام مطلوب رسید.



(شنبه ۹ بهمن ۱۴۰۰) ۱۳:۳۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید