جزییات خبر

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی:

شرکت های دانش بنیان خواسته های پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی را تامین می کنند

شرکت های دانش بنیان خواسته های پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی را تامین می کنند
(یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰) ۱۳:۲۰

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان این که شرکت های دانش بنیان نقش بسیار گسترده ای در شکوفایی تولید پایدار گاز ایفا می کنند گفت: شرکت های دانش‌بنیان تا کنون توانسته اند خواسته ای پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی را تامین نمایند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ سهیل رفیعی در حاشیه‌ی بازدید از واحدهای مختلف پالایشگاهی گفت: از ابتدای سال تاکنون دستاوردهای بزرگی همسو با تولید پایدار گاز با حمایت و نقش‌آفرینی شرکت های دانش بنیان در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی به ثمر نشسته است.

وی با بیان اینکه عملیات پوشش نانو بر روی مبدل‌ها یکی از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان می باشد تصریح کرد: عملیات پوشش نانو بر روی مبدل‌ها جهت افزایش راندمان، کاهش رسوبات و کوتاه شدن مدت زمان بازه تعمیرات و در نتیجه صرفه جویی و بهره وری بالا یکی از مهترین اقدامات شرکت های دانش بنیان می باشد.

مدیر پالایشگاه دهم مجتمع گفت: پوشش صد در صدی بازیافت گازهای اسیدی با دو ردیف 3-108 و 4-108 ، استمرار تولید اتان در حالت ژول تامسون و راه اندازی هیتر احیای بسترهای ردیف دوم واحدهای تصفیه LPG از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در هشت ماه جاری می باشد.


رفیعی بیان کرد: تعمیر توربو اکسپندر واحد حیاتی 124 که مرتبط با تولید پایدار کل پالایشگاه می باشد، تغییر کاربری واحد احیای گلایکول جهت احیای ماده شیمیایی و استراتژیک آمین و دریافت آمین آلوده ی پالایشگاههای کشور و بازیافت آن جهت استفاده ی مجدد که بدلیل تحریم های ظالمانه و نیز قیمت بسیار بالای این ماده ی حساس امکان تامین آن برای صنعت کشور بسیار دشوار می باشد از موارد مهم در کارنامه ی درخشان شرکت های دانش بنیان در پالایشگاه دهم می‌باشد.

به گفته ی وی، تغییرات گسترده ای در خصوص بالا بردن کیفیت محصولات در این پالایشگاه به انجام رسیده و تغییر نوع غربال های مولکولی واحد 123 با توجه به نایاب بودن ماده ی اصلی و شرایط تحریم و استفاده از ماده ی جاذب بومی شده و تغییرات اعمال شده در واحد شیرین سازی جهت کاهش ارسال CO2 به واحد بازیافت گوگرد و جلوگیری از مشعل سوزی گازهای اسیدی با وجود در سرویس قرار داشتن تنها یک ردیف AEG دو پروژه موفق در حمایت از تلاش شرکت های دانش بنیان می باشد.


وی در پایان اظهار کرد: در سایه ی همدلی و کارگروهی متخصصان توانمند پالایشگاه دهم مجتمع و شرکت های دانش بنیان توانسته‌اند در زمینه شکوفایی و رونق اقتصاد و ساخت قطعات پالایشگاهی مشکلات مربوط به تأمین قطعات را برطرف کنیم و توانستیم گامی موثر و بسیار بزرگی در این خصوص برداریم.



(یکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰) ۱۳:۲۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید