جزییات خبر

نشست هم‌اندیشی روسای بازرسی فنی شرکت‌های پالایشی گاز کشور به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد

نشست هم‌اندیشی روسای بازرسی فنی شرکت‌های پالایشی گاز کشور به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد
(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰) ۱۳:۳۵

نشست هماهنگی و هم اندیشی روسای بازرسی فنی شرکت های پالایشی شرکت ملی گاز ایران با حضور رئیس بازرسی و کنترل فنی شرکت ملی گاز، رئیس امور بازرسی فنی مجتمع، نماینده مدیریت نظارت برتولید شرکت ملی گاز، روسای بازرسی فنی شرکت های پالایشی گاز کشور و مشارکت ویدئو کنفرانسی روسای بازرسی فنی پالایشگاههای مجتمع به میزبانی مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ در ابتدای این نشست رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران، مهدی علیپور عنوان داشت: به منظور تبادل نظر در مورد برنامه ها، اقدامات بازرسی فنی در شرکت های پالایش گاز، بررسی رخدادهای عملیاتی در عملیات پالایش گاز و همچنین اشتراک تجربه و دانش بررسی دلایل و مکانیزمهای خرابی، نظیر عدم انطباق ها در طراحی و اجرای پروژه ها، فرسودگی، خوردگی نواقص مکانیکی و تغییر شرایط عملیاتی تجهیزات و تاسیسات این نشست برگزار شده است.

وی ادامه داد: در این نشست موارد مهمی از قبیل: ارائه گزارش فعالیت های بازرسی فنی شرکت های پالایشی گاز در تعمیرات اساسی، چالش های عملیاتی و وضعیت سلامت فنی و قابلیت تجهیزات و تاسیسات برای ورود به فصل سرما، مسائل واحدهای بازرسی فنی و راهکارهای پیشنهادی مورد بحث و گفتگو قرار گرفته است.

علیپور در این خصوص ادامه داد: برنامه ریزی های لازم برای ایجاد تعامل و مشارکت موثر با انجمن های علمی و صنفی به منظور توانمند سازی شرکت های مشاور/سازندگان/ پیمانکاران داخلی ارایه دهنده خدمات تخصصی در حیطه ی فعالیت های چرخه عمر تاسیسات و تجهیزات یکی دیگر از موارد مهم در این حوزه می باشد.ژ

در ادامه این نشست علیرضا برزگر، رئیس بازرسی فنی مجتمع گاز پارس جنوبی ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، پس از ارایه کوتاهی در خصوص توسعه میدان گازی پارس جنوبی و آخرین وضعیت پالایشگاه های 13 گانه، نقشه استراتژی امور بازرسی مجتمع، برنامه افق 1404 امور بازرسی و بیانیه ماموریت امور بازرسی فنی مجتمع در پشتیبانی اثربخش تولید از طریق ارتقای سلامت و مدیریت مؤثر بازرسی تجهیزات و تأسیسات را تبیین و تشریح نمود.

در ادامه با توجه به لزوم کسب آمادگی تاسیسات برای شروع و ورود به فصل زمستان گزارش کاملی از اقدامات امور بازرسی فنی در تعمیرات اساسی 1400 مجتمع ارایه شده، فراوانی و توزیع اهم مکانیزم های تخریب مورد بحث و تبادل نظر حاضرین قرارگرفت.

برزگر همچنین از مزیت تمرکز مجتمع به لحاظ مدیریت دانش یاد کرده و خواستار ارتباط بیشتر و نزدیکترواحد های بازرسی فنی سایر شرکت های پالایشی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این نشست آخرین وضعیت پروژه پایلوت نظام مدیریت خوردگی در پالایشگاه دوم نیزگزارش شده و تکمیل فاز سوم پروژه در تدوین داشبورد مدیریتی مورد درخواست و تاکید قرار گرفت وبخش پایانی ارائه نیز به تشریح گزارش استقرار پروژه ایزو 3834 درسطح مجتمع اختصاص یافت.

برزگر در پایان با جمع بندی چالش های پیش روی بازرسی فنی در حوزه‌های مختلف مواردی از جمله ساختار سازمانی، تحویل گیری تاسیسات مشترک و پالایشگاههای جدید، مشکلات پیمان سپاری امور بازرسی فنی بدلیل مقیاس بزرگ پروژه، حجم و هزینه¬های پیمان و توان مالی پیمانکاران تخصصی را مطرح و خواستار ارزیابی شرکتهای توانمند در حوزه خدمات پیشرفته بازرسی فنی و بومی سازی و استقرار نظام مدیریت خوردگی شدند.



(چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰) ۱۳:۳۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید