جزییات خبر

همسو با افزایش و پایداری در تولید گاز

راه اندازی توربوکمپرسور سوم و پنجم صادرات گاز در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی

راه اندازی توربوکمپرسور سوم و پنجم صادرات گاز در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰) ۱۲:۴۴

با تلاش و کار شبانه روزی متخصصان و کارکنان پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی توربوکمپرسور سوم و پنجم صادرات گاز با موفقیت راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی: ساسان چنیده رئیس تعمیرات پالایشگاه دهم در این خصوص گفت: با همت متخصصان تعمیرات و بهره‌برداری پالایشگاه دهم و حمایت و تاکیدات مدیر محترم پالایشگاه، توربوکمپرسور سوم صادرات گاز پس از انجام بازرسی‌های لازم بروی محفظه احتراق، پره‌های توربین و قسمت‌های حساس این تجهیز حیاتی در مدار تولید قرار گرفت.

چنیده در ادامه عنوان داشت: با توجه به اینکه توربین چهارم به دلیل نقص فنی از سرویس خارج شده بود و افت میزان صادرات گاز را در پی داشت، با تلاش شبانه‌روزی مجموعه پالایشگاه دهم،از زمان شروع نصب تا پایان راه‌اندازی، 1062 نفر ساعتکار،کلیه عیوب و نواقص مکانیکی و ابزاردقیقی توربین سوم رفع و جایگزین توربین معیوب گردید.

رئیس تعمیرات پالایشگاه دهم افزود: راه‌اندازی و در سرویس قرار گیری توربین مذکور میزان 265 تن بر ساعت افزایش تولید و صادرات گاز را بهمراه داشته که همه اینها مرهون تعهد، تخصص و تلاش بی وقفه کارشناسان این پالایشگاه می‌باشد.

وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته،‌تعمیرات توربین پنجم نیز که دچار آسیب در لاینرهای محفظه احتراق شده بود انجام و توریبن مذکور در مدار تولید قرار گرفت.

چنیده در پایان گفت: در پایان این عملیات شبانه روزی و با تلاش متخصصان و کارکنان این پالایشگاه، اکنون پالایشگاه با ظرفیت کامل تولید گاز در حال بهره‌برداری می‌باشد.

(سه شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۰) ۱۲:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید