جزییات خبر

با انجام اقدامات نوآورانه

کمپرسورهای سرما ساز و BOGدر واحد 147 پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی راه اندازی شد

کمپرسورهای سرما ساز و BOGدر واحد 147 پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی راه اندازی شد
(دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰) ۰۸:۵۲

با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان جوان در پالایشگاه دهم مجتمع گاز پارس جنوبی ، کمپرسورهای سرما ساز و BOGدر واحد 147 با موفقیت در مدار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، اسکندری مسئول راه اندازی و بهره‌برداری مجموعه واحدهای آفسایت پالایشگاه دهم ضمن اشاره به اهمیت راه اندازی این کمپرسورها در جلوگیری از مشعل سوزی و تولید پایدار افزود: عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کمپرسورهای سرماساز و BOG با همکاری پیمانکار طرح صورت گرفته و بدین وسیله از هدر رفت و مشعل سوزی 12 تن بر ساعت محصول پروپان جلوگیری به عمل آمده است.

اسکندری در ادامه خاطرنشان کرد: انجام عملیات Tuning و تنظیم پارامترهای کنترلی از جمله فعالیت های دشوار صورت گرفته در طول مدت راه‌اندازی بوده که توسط تیم های بهره بردار و متخصصین داخلی انجام پذیرفته است.

وی ضمن تأکید بر اهمیت کمپرسورهای مذکور در تولید و صادرات ال پی جی با بیان اینکه کاهش دمای پروپان و بوتان به 41- و 7- درجه سانتیگراد جهت ذخیره سازی و میعان بخارات مخازن پروپان و تزریق مجدد به مخزن از جمله وظایف این کمپرسورها می باشد خاطر نشان داشت: ال پی جی به عنوان یکی از محصولات اصلی پالایشگاه دهم و مجتمع گاز پارس جنوبی می باشد.

وی ادامه داد: این نوع محصول پس از راه اندازی کمپرسور های واحد 147 قابلیت صادرات به صورت سرد و تحت فشار اتمسفر را دارا می باشد.


(دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰) ۰۸:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید