جزییات خبر

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران؛

95 درصد از شهرهای کشور و 85 درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردارند

95 درصد از شهرهای کشور و 85 درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردارند
(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹) ۰۸:۴۱

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران گفت: با تلاش و اقدامات شایسته تا کنون 95 درصد از شهرهای کشور و 85 درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردارند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز در نشست با دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیران و مسئولان مجتمع گازی پارس جنوبی و مدیر پارک علم و فناوری استان بوشهر با اشاره به جایگاه صنعت گاز در کشور و تبعات مثبت توسعه‌ای و رفاهی آن، گفت: افزون بر 95 درصد از شهرهای کشور و 85 درصد از روستاهای کشور از نعمت گاز برخوردارند و گازرسانی به شهرهای استان کمتر بهره‌مند نیز تا پایان 1400 تکمیل می‌شود.

مسعود زردویان ادامه داد: علاوه بر این پروژه‌های عظیم صنعتی در کشور از این نعمت استفاده می‌کنند که مکران چابهار معروف‌ترین و جدیدترین آنهاست و در آینده به یک قطب اقتصادی تبدیل می‌شود.

وی در راستای اهمیت گاز برای صنعت کشور، اضافه کرد: همچنین گاز و میعانات گازی پایه و اساس فعالیت‌های مجتمع پارس جنوبی و پتروشیمی‌های فعال با ارزش افزوده بالا در این منطقه است و تاسیسات نقاط مختلف کشور نیز از گاز به عنوان ماده اولیه، خوراک تولیدی یا محرک تامین انرژی استفاده می‌کنند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اذعان کرد: جایگاه مجتمع گاز پارس جنوبی در صنعت گاز بسیار پر رنگ است طوری که 85 درصد از گاز مورد نیاز کشور را تامین می‌کند و ظرفیت بالا و نیاز عملیاتی کشور در این منطقه عامل اصلی در تعیین ان به عنوان یکی از هاب‌های نوآوری کشور است.

زردویان اعلام کرد: برنامه بلند مدت 15 ساله برای در حفظ شرایط تولید گاز در 3 مجموعه اصلی تولیدی کشور تدوین شده است تا سقف تولید گاز در این مناطق حفظ شود.

وی تاکید کرد: هر چند تولید بخشی از این برنامه مدون است اما هیچگاه نباید از بخش‌های نگه‌داشت و پشتیبانی این صنعت غافل شد.

زردویان ادامه داد: در این راستا لازم است جایگاه پارک‌های علم و فناوری مورد توجه قرار گیرد و از این ظرفیت به صورت ساختار مند استفاده شود تا از حواشی که ممکن است در سال‌های اینده بر روند و عملکرد تاثیر گذار باشد، پیشگیری شود.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اهمیت رویکرد اکوسیستمی در این حوزه، بیان کرد: در صورتی که روابط میان بخش‌های مختلف فعال در این صنعت ایجاد و سازماندهی شود، زیست بومی شکل می‌گیرد که خود نگهدارنده است و توانایی ارتقای خود را دارد.

زردویان ادامه داد: ارتباط شرکت‌های دانش بنیان با فعالان با تجربه در صنعت گاز و مجتمع گاز پارس جنوبی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد چرا که این همکاری و راهنمایی می‌تواند در فرایند تولید راهگشای انها باشد.

وی یاداور شد: همواره تلاش شده است در این اکوسیستم ارتباط مناسبی با جوامع محلی برقرار شود و زیر ساخت‌های راه و حمل و نقل و اشتغالزایی از خدماتی بوده است که با استقرار صنایع گاز برای جوامع محلی فراهم شده است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: در کنار این خدمات مسائل فرهنگی و آموزشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مغفول نماند.

رئیس پژوهش و فناوری مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در ادامه با اشاره به نظام‌نامه پژوهش، فناوری و تجاری سازی ابلاغی وزارت نفت عنوان کرد: هدف از این نظام‎نامه توسعه فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت با رویکرد توسعه درون زا و برون نگر و ارتقای توانمندی‌های فناورانه و ایجاد هماهنگی‌های لازم میان بازیگران پژوهش و فناوری وزارت نفت است.

عباس صیادی افزود: هدف گذاری انجام پروژه ها برای حل مسائل صنعت نفت و خلق ارزش افزوده از طریق فناوری و نوآوری، ارتقای نقش شرکت های دانش بنیان و استارت‌آپی در حل چالش‌های فناورانه صنعت نفت، استفاده از ظرفیت‌های قراردادهای عملیاتی و و توسعه‌ای در جهت ارتقای توانمندی فناورانه و دادن حداکثری اختیارات به حوزه پژوهش در فناوری شرکت‌های تابعه برای چابک کردن آن و همکاری انتقال فناوری و پژوهش محور از طریق تحقیقات دانشگاهی از دیگر اهدافی است که این نظام‌نامه به دنبال آن است.

وی ادامه داد: مسئولیت ذاتی پارک‌های علم و فناوری در حمایت از شکل گیری مراکز رشد، توسعه واحدهای فناور، شرکت های دانش بنیان و کسب و کارهای نو آورانه، پتانسیل‌های موجود در منطقه پارس جنوبی و رویکرد حاکمیتی در تقویت این بخش از عواملی است که مرکز نوآوری در این منطقه جانمایی شده است.





(سه شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۹) ۰۸:۴۱
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید