جزییات خبر

مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی؛

ساخت اقلام ابزار دقیقی و کنترلی در مجتمع گاز پارس جنوبی

ساخت اقلام ابزار دقیقی و کنترلی در مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹) ۰۸:۲۹

مجتمع گاز پارس جنوبی در راستای سیاست های خودکفایی خود در سالیان اخیر موفقیت های فراوانی کسب کرده است و با حمایت از شرکت های دانش بنیان بخش زیادی از اقلام خود را در داخل کشور تأمین می کند که از جمله این اقلام تجهیزات ابزار دقیق و کنترلی است که دارای پیچیدگی خاص خود است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ محمود بالنده؛ مدیر تعمیرات مجتمع گاز پارس جنوبی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه خودکفایی اقلام و تجهیزات ابزار دقیق گفت: بومی سازی، بدست آوردن دانش فنی و ساخت داخل تعداد بیش از 117 نوع مختلف کارت الکترونیکی مربوط به سیستم های کنترل صنعتی با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و حمایت مجتمع گاز پارس جنوبی صورت گرفته است.


وی در ادامه بومی سازی، بدست آوردن دانش فنی و ساخت داخل 189 نوع مختلف از تجهیزات و ادوات ابزار دقیق با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان را از دیگر دستاوردها در این زمینه عنوان کرد و گفت: رقم حاصل از صرفه اقتصادی این موارد بیش از 180 میلیارد ریال است.


بالنده افزود: از سال 93 تا 98 و به دلیل تفاوت قیمت داخل و خارج در آینده نیز صرفه اقتصادی تولید این تجهیزات بیشتر خواهد داشت.


گفتنی است؛ رقم صرفه جویی حاصل از ساخت داخل در حالی کسب شده که علاوه بر ساخته شدن این تجهیزات با قیمت پایین تر از خرید خارج، دانش فنی آن ها نیز کسب شده است.


وی افزود: بومی سازی و به دست آوردن دانش فنی ساخت داخل برای یک هزار و 330 نوع مختلف از تجهیزات و قطعات مکانیکی مجتمع که معادل 31 هزار و 782 قلم قطعه است نیز در سال های اخیر انجام شده است و نزدیک به 250 میلیارد ریال صرفه اقتصادی حاصل از توانمندی شرکت های داخلی برای بومی سازی قطعات و تجهیزات است.


به گفته بالنده؛ بومی سازی و به دست آوردن دانش فنی و ساخت الکتروموتورهای ولتاژ متوسط ضد انفجار و دریافت گواهینامه ضد انفجاری با استفاده از توان شرکت داخلی و با صرف هزینه پایین تر از نمونه خارجی، بومی سازی و به دست آوردن دانش فنی بیش از 14 نوع مختلف کارت الکترونیکی مربوط به تجهیزات برقی، بومی سازی و به دست آوردن دانش فنی بیش از 7 نوع مختلف از تجهیزات و قطعات برقی رقم حاصل از این صرفه جویی قابل توجه است و با خریدهای بعدی افزایش نیز می یابد.


خبر
(دوشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۹) ۰۸:۲۹
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید