جزییات خبر

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد:

کاشت ۴۰۰۰ نهال حرا با کمک سمن‌های زیست محیطی شهرستان دیر

کاشت ۴۰۰۰ نهال حرا با کمک سمن‌های زیست محیطی شهرستان دیر
(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۸:۱۸

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی از کاشت چهار هزار نهال درخت حرا با کمک سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی شهرستان دیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، سید محمد مهدی هاشمی، مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی در جمع فعالان سمن‌ها با تاکید بر رسالت زیست محیطی این شرکت وتوجه به نهال کاری در محیط پیرامون پالایشگاه اظهار داشت: به بهانه هفته منابع طبیعی برنامه‌های مختلف زیست محیطی توسط این پالایشگاه اجرا شد.

هاشمی در ادامه افزود: اجرای این برنامه‌ها توسط پالایشگاه اول و منطبق با برنامه‌های تدوین شده در برنامه‌ریزی استراتژیک این پالایشگاه انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: کاشت چهار هزار نهال‌های درخت حرا با کمک سازمان‌های مردم نهاد زیست محیطی شهرستان دیر تنها یکی از این برنامه‌ها بوده است که در هفته منابع طبیعی صورت پذیرفت.

وی یادآور شد: نگهداشت این نهال‌ها به‌صورت طبیعی و در اکوسیستم منطقه‌ای است و بدون شک تاثیر خوبی بر محیط زیست منطقه خواهد گذاشت.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان مهمترین اهداف مجتمع گاز پارس جنوبی در حوزه محیط زیست عنوان داشت: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، درختکاری، پاس داشتن منابع طبیعی، حمایت از درختان حرا، توسعه مناطق تحت پوشش و حمایتی مجتمع گاز پارس جنوبی از خلیج نایبند به سایر مناطق مستعد استان از مهمترین موارد در حوزه محیط زیست می‌‌باشند.

وی بر همین اساس ادامه داد: دعوت از دانش‌آموزان مدرسه سبز رازی روستای کالو شهرستان دیر برای بازدید از پالایشگاه اول پارس جنوبی، آموزش‌های زیست محیطی، مشارکت در درختکاری در پالایشگاه اول، شرکت در مسابقات زیست محیطی و انتخاب نفرات برتر و اهداء جوائز را از دیگر برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در پالایشگاه اول پارس جنوبی دانست.

هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در حرکتی نمادین در پالایشگاه اول پارس جنوبی نهال انجیر معابد کاشتند و در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست، درختکاری و پاس داشتن منابع طبیعی با مدیران مجموعه همراه شدند.

مدیر پالایشگاه اول مجتمع گازی پارس جنوبی با اشاره به دعوت از دانش آموزان دبیرستان دخترانه هاجر شهرک توحید شهرستان جم برای بازدید از پالایشگاه اول پارس جنوبی اظهار داشت: این اقدام نیز در هفته منابع طبیعی انجام شد ودانش آموزان در مسیر مشرف به کوه پردیس جم با همکاری کارکنان پالایشگاه اول تعداد ۲۰۰ نهال کاشتند.

وی اکالیپتوس، کنار، کهور ایرانی را از جمله نهال‌های کاشته شده توسط این دانش‌آموزان دانست و تصریح کرد: نگهداشت این نهال‌ها نیز به‌صورت مردمی و توسط کارکنان پالایشگاه اول و دانش آموزان صورت خواهد گرفت.

وی همسویی و همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و دوستدار محیط زیست ومنابع طبیعی را از برنامه استراتژیک سال ۹۵ پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی دانست واظهار داشت: ما این همکاری خود را در آبان ۹۵ با اولین همایش هم اندیشی پالایشگاه اول، سازمانهای مردم نهاد استان بوشهر و سازمان حفظت از محیط زیست شهرستانهای عسلویه و کنگان آغاز کردیم.

سوم
دوم
کاشت نهال


مجتمع گاز پارس جنوبی
(سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵) ۰۸:۱۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید