جزییات خبر

با انجام برنامه‌ریزی دقیق و کار جمعی؛

عملیات عیب‌ یابی پمپ‌های TEG و اسپول اسید واحد 127 پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت

عملیات عیب‌ یابی پمپ‌های TEG و اسپول اسید واحد 127 پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی پایان یافت
(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۵۲

با انجام پیگیری‌ها و بررسی‌های منسجم و تلاش متخصصان و کارکنان، عملیات عیب‌ یابی پمپ‌های TEG و اسپول اسید واحد 127 پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با موفقیت پایان یافت.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، عبدالعظیم محجوب، رئیس تهیه و تدوین سیستم‌های مکانیزه و تعمیرات پیشگیرانه پالایشگاه نهم اظهار کرد: با برنامه‌ریزی و انجام پیگیری‌های منظم و منسجم عملیات عیب‌ یابی پمپ‌های TEG و اسپول اسید واحد 127 پالایشگاه نهم با موفقیت پایان یافت.

محجوب با بیان مشارکت تمام گروه‌های عملیاتی در عیب‌یابی ریشه‌ای پمپ‌های TEG گفت: در این مورد کارگروهی متشکل از واحدهای تعمیرات دستگاه های دوار، برق، مهندسی فرآیند و بهره برداری تشکیل گردید.

وی بر همین اساس خاطرنشان کرد: مشکل مطرح شده خرابی بیش از حد پمپ های مذکور به علت پمپاژ بیش از نیاز بهره برداری که در این حالت به علت عدم تامین مکش پمپ فشار بسیار زیادی به پمپ وارد می گردید و پمپ را دچار ارتعاشات شدید و خسارات ناشی از آن می‌کرد.

رئیس تهیه و تدوین سیستم‌های مکانیزه و تعمیرات پیشگیرانه پالایشگاه نهم عنوان داشت: نصب یک دستگاه VFD و کاهش دور موتور محرک پمپ به کمک واحد برق و با همکاری واحدهای مهندسی فرآیند، تعمیرات دستگاه های دوار و بهره برداری مقدار لازم پمپاژ با در نظر گرفتن حاشیه اطمینان 30 درصد مشخص گردید.

محجوب در ادامه افزود: خوشبختانه در مراحل اولیه مشکل عدم تامین مکش پمپ حل گردید که در نتیجه مسائل مهم آن نیز رفع گردید.

وی یادآور شد: با شناسایی دور مورد نیاز کارکرد پمپ، هماهنگی ها با کارگاه مرکزی فاز 12 جهت تغییرات مورد نیاز گیربکس به منظور دستیابی به دور مذکور بدون VFD در حال پیگیری می باشد.

محجوب در ادامه با اشاره به عیب یابی ریشه‌ای اسپول اسید واحد 127 خاطرنشان کرد: در این مورد کارگروهی متشکل از واحد بازرسی فنی، کارگاه مرکزی و بهره برداری تشکیل گردید.

وی گفت: اسپول مذکور به علت گرمازا بودن فرآیند رقیق سازی اسید در هنگام ترکیب اسید غلیظ با آب دچار خوردگی شده و با فاصله های زمانی کوتاه (حدودا" یک هفته) جهت انجام کار تعمیراتی به کارگاه ارسال می گردید.

این مقام مسئول عنوان داشت: با انجام بررسی‌ها و تغییراتی که اعمال گردید در مرحله‌ى اول زمان سوراخ شدن اسپول به دو ماه تغییر یافت و در بررسی‌ها و تغییرات بعدی این بازه زمانی افزایش بیشتر و قابل قبولی یافت.

محجوب در ادامه افزود: در تغییر نهایی که در حال تست می باشد با انجام پوشش غیرفلزی در ناحیه ای که بیشترین احتمال خوردگی دارد انتظار می رود خرابی در حد بسیار قابل قبولی کاهش یابد.

مجتمع گاز پارس جنوبی
(دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۵) ۱۱:۵۲
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید