جزییات خبر

رئیس بهره برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی؛

تولید روزانه حدود 70 هزار بشکه میعانات گازی در فازهای 20 و 21

تولید روزانه حدود 70 هزار بشکه میعانات گازی در فازهای 20 و 21
(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹) ۱۰:۴۸

رئیس بهره برداری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: تولید روزانه حدود 70 هزار بشکه میعانات گازی در فازهای 20 و 21 با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارکنان در این پالایشگاه محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ رئیس بهره برادری پالایشگاه هشتم مجتمع گاز پارس جنوبی در جلسه ای که با حضور دکتر دین پرست معاون وزیر کشور، مهندس خرمدل مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی پارس، مهندس حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس و رئیس شورای راهبردی پتروشیمی ها، مدیران و مسئولان استان بوشهر و عسلویه و مدیران مجتمع گاز پارس جنوبی در فازهای 20 و 21 مجتمع گاز پارس جنوبی برگزار شد به ارائه گزارش پرداخت.

کامبیز صفتی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم یک پالایشگاه کاملا ایرانی است، گفت: دو سکو در فاصله 105 کیلومتری از ساحل با 22 حلقه چاه به طور کاملا عملیاتی در سرویس قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون از این سکوها روزانه 2 هزار فوت مکعب گاز دریافت می شود که از طریق 2 خط لوله 32 اینچ تحویل پالایشگاه می شود.

صفتی در ادامه میزان تولید گاز شیرین پالایشگاه هشتم را 52 میلیون متر مکعب گاز در روز عنوان کرد و اظهار داشت: تولید میعانات گاز این پالایشگاه روزانه حدود 70 هزار بشکه است.

وی میزان تولید محصول استراتژیک اتان را 2 هزار و 400 تن بیان کرد و گفت: در فازهای 20 و 21 یک هزار و 800 تن پروپان و یک هزار و 600 تن بوتان نیز تولید می شود.

وی با بیان اینکه پالایشگاه هشتم به عنوان یک پالایشگاه گازی کامل کار می کند، گفت: میزان تولید گوگرد مجتمع نیز 300 تن است.

این مقام مسئول ادامه داد: با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان " سال جهش تولید" با تشکیل کمیته های تخصصی برنامه افزایش 110 درصدی در دستور کار قرار گرفته است.

صفتی در ادامه به نقش شرکت های دانش بنیان در شکوفایی پالایشگاه هشتم اشاره نمود و عنوان داشت: شرکت های دانش بنیان و پیمانکاران پرتلاش داخلی در اولویت اصلی این پالایشگاه قرار دارند و استفاده از سازندگان داخلی و استفاده از تجهیزات، مواد شیمیایی تولید داخلی در اولویت نخست خود قرار داده ایم .

وی در ادامه با اشاره به رعایت شیوه نامه جذب نفرات پیمانکاری در این پالایشگاه گفت: در راستای تکریم و صیانت از جایگاه همکاران پیمانکاری با تشکیل کمیته های مختلف تمامی موانع شناسایی شده و موارد لازم در خصوص مرتفع شدن آنها در دستور کار مدیران این پالایشگاه قرار گرفته است.

خبر
(چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۹) ۱۰:۴۸
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید